donderdag 13 juli 2006

Online vakantie

Je gaat op vakantie en neemt mee: Tandenborstel, condooms, genoeg schone onderbroeken en verder al het gewone prut wat je mee neemt, oja zwembroek en bikini zijn dingen die je zeker niet moet vergeten. Verder is neem je natuurlijk ook je laptop of pc mee op vakantie, altijd handig wanneer je oude laptop wegspoelt in de zee, dan kan je weer mooi een nieuwe vragen bij de verzekering. Dat de pc mee gaat op vakantie is geen grap, er schijnen steeds meer mensen “ holiday online’’ te zijn. Er worden al percentages genoemd van 45 procent! Het is toch best wel debiellig wanneer je perse online moet zijn op je vakantie, en voor je kutcaravan s avonds je e-mail checkt, want tja je wilt je spam niet missen toch? eigelijk ook weer niet want de meeste vakanties worden ook al online geboekt. Een vakantie is lijkt mij bedoeld om lekker anders te leven en te zijn dan in de rest van het lange jaar. Maar nee velen blijven door msn-en met buurvrouw, vriendin of andere verwanten die achter zijn gebleven. Of gewoon lekker geil chatten met je buurmeisje alles kan. Leukst is natuurlijk ook wanneer je een webcam heb en je zit opgesloten in een kutcaravan ergens in Frankrijk, je loopt vernikkeld naar de campingplee tussen de buien door en je ziet op de webcam dat achterblijvers heerlijk van hittegolf zoveel in eigen land aan het genieten zijn. Aan het einde van z on vakantie sla je elkaar de koppen in en thuis kijken ze live mee.

Internet en webcam is natuurlijk wel erg leuke combinatie als je eigen huis in de gaten wilt gaan houden gedurende de hele vakantie. De webcam staat dan al die tijd online aan in je huis, ingezoomd op de kast met waardeloze porselein. Misschien komt er nog eens een tijd dat je de hond niet eens meer naar het bos hoeft de brengen. Op afstand verzorg je het beestje. Zie je vanuit je camping dat hij halfdood ligt te meuren in zijn mandje zet je je airco aan met een druk op de knop en dan graag niet op ctrl-alt-delete drukken want er komt eens een tijd dat je dan je hondje helemaal kwijt bent. Niet alleen voor de airco maar ook voederen, ontvlooien, laten schijten op commando item dito. Heel handig het internet wordt met de dag onmisbaarder zo onmisbaar dat het gewoon eng is. Je kan het overal gebruiken, of je nu aan de Spaanse costa 's loopt te zweten of vies bruin lig te bakken aan de Hoornse plas je bent nooit meer offline. Dit zet me wel te denken, straks moet ik nog ouderwets 4 weken oppassen op de hond van mijn ouders. Aangezien mijn ouders een nieuwe keuken hebben zal ik het niet zo gek vinden als er stiekum een webcam op gericht staat. Bij elk waterspatje gaat de telefoon, Spanje weer aan de lijn……..
Big Brother of beter gezegd big mother kijkt altijd mee, vakantie of niet….

1 opmerking:

Anoniem zei

tja.. vakanties anno 2006 zonder internet gaat voor mij niet meer. Vroger hield ik een vakantieboek bij die ik na de vakantie nooit meer teruglas. Nu heb ik een weblog.

Na Berlijn en Krakow ben ik nu in Warsaw. De steden Vilnius, Riga, Tallinn en Helsinki volgen komende week. Heb de loopschoenen niet bij me maar na de vakantie ga ik er weer vol voor.