zondag 2 juli 2006

Geen vakantie

Voor mij dit jaar geen vakantie!!! Dat besluit staat vast, het is immers unaniem besloten in mijn hoofd en een meerderheid besluit moet je respecteren. Waarom geen vakantie? Op de eerste plaats is het zo dat ik het hele jaar al een soort vakantie aan het vieren ben, ten tweede heb ik een hogere doel. Eigelijk zijn het doelen, want de marathon staat ook al zn beetje voor de deur, en de hond van mijn ouders gaat mijn gezelschap houden en ik hem een beetje. Nou ja deze twee doelen gebruik ik eigelijk als uitvlucht om niet te hoeven gaan. Zeg nu eens eerlijk dat het nu in deze tijd ook helemaal niets aan is om als Nederlander ergens in het buitenland je zuur verdiende geld te gaan uitgeven. Veel landen valt al af, het wordt sowieso geen Portugal om voor de hand liggende reden. Dat land wordt tot het volgend WK geboycot en daar zal ik me streng aan houden. Voor de rest kan je als Nederlander niet vertonen in het buitenland. In België staren ze je na als ze weten dat je uit een land komt waar een pedofielenclub een politieke partij opricht en dat ook ongehinderd kan doen. In Italië wordt je uitgelachen vanwege het kabinet wat gestruikeld is over een Somalische meisje, daar moet eerst het hele land failliet zijn voor dat het gebeurt. In Somalië zelf komen ze niet bij van het lachen, en willen ze je helpen door je versneld Somaliër te laten worden ligt er wel aan bij welke clan je dan op de thee bent. In Ivoorkust sluiten ze je meteen op in het gekkenhuis als ze weten dat je van Nederland komt, want in een land waar 11 miljoen volwassen mensen in het knal oranje rondlopen, leeuwenpak tot beha’s met halve voetballen rondlopen, volwassen die janken als een klein kind, en niet vanwege de hongerdood of oorlog in Rwanda of Sudan maar om een simpel spelletje. Daarvoor moet je wel echt goed gek zijn. Misschien bof je en kom je alleen in de gevangenis waar je je cel deelt met een het elftal wat gefaald heeft op het WK. Neuken op de Dominicaanse Republiek is er ook niet meer bij wanneer ze weten dat je uit het land komt waar ze ongeremde (lees onveilige) seksfeesten organiseren waarbij de ene nicht de ander zijn kont doorboort en dat zonder slaapzakje. USA wordt het ook niet omdat men denkt dat elke Nederlander een handeltje heeft in XTC. In Zuid-Afrika ben je als Nederlander ook niet zo populair, het is niet dat we bij Mandela een 100% check uitvoerden bij de douane, maar het woordje Apartheid is oer en oer Nederlands en het is nog erg recent. Maar verwacht dat we over ongeveer 60 jaar er vogelvrij kunnen rondlopen. Denemarken valt ook af, want de extremisten zullen vast wel een x de spotprentuitgeverij naar binnen vliegen. Polen is ook niets, daar ben je zo alles kwijt en krijg je allerlei overjarige vrouwen achter je aan die denken dat Nederland de hemel van Europa is. Hun kan je het niet kwalijk nemen, armoede en nog eens armoede en geen tv om de wantoestanden in Holland te zien. Rusland is nog te proberen voor dat Advocaat de boel komt verzieken. Afghanistan is zeker te doen, want tot de Nederlandse troepen komen in augustus heeft nog niet niemand daar van Nederland gehoord, daarna denken ze vast dat het een provincie van de USA is. Alleen die Burkas daar wordt ik echt niet geil van. In Irak ontploffen me teveel bommen en zal er nooit lekker mijn patatje oorlog kunnen eten bij de Joodse frietboer op de promenade. Alaska is te koud en te veel ijsberen die denken dat wij Nederlanders Bruno hebben af laten schieten. Spanje is te ver lopen en frietje met een berehap kan ik ook wel bij de Hoorsne plas krijgen. Wanneer Duitsland kampioen wordt komen we daar de eerste 62 jaar ook niet weer……….

Kortom de hond en ik blijven mooi thuis ………….

Geen opmerkingen: