woensdag 19 juli 2006

Gekkenwerk

Ja ik weet het, het was rustig op mijn site afgelopen dagen en of het met het uitstekend zomerweer te maken heeft kan ik alleen bevestigend op antwoorden. Ik zit nu op mijn semi vakantieadres, en dat houdt in ouderlijk huis plus hond. We vermaken ons prima, hangen wat in de zon of schaduw. Eigelijk doen we het rustig aan, dus dat betekend effe geen 31 km hardlopen en zeker niet om 1 uur smiddags. Zin heb ik er wel in natuurlijk maar verstandig is het niet want voor je het weet lig je dood te zijn aan de kant van de weg. Over dood en lopen is afgelopen 24 uur veelvuldig over gesproken. Het loopfestijn in Nijmegen kwam aburd ten einde met 2 doden, 59 mensen die moesten worden opgenomen en 300 anderen die onwel werden in de hitte. Tja wie gaat er dan ook 30, 40 of zelfs 50 km lopen in deze hitte, als je het hardlopende zal doen kan ik het begrijpen is ook veel fijner en je bent eerder klaar. Maar neemt niet weg dat wat er gebeurt is vreselijk is, ik heb me laten vertellen dat er haast geen drankposten zijn bij de Nijmeegse vierdaagse en dat is met het lopen wel zo. Misschien moet ik maar eens aan mee doen effe de sfeer proeven. Sinds SBS de loop verkracht heeft is het eigelijk niets meer aan, het is een soort carnaval voor mensen die van wandelen houden.

Maar goed ik hou me rustig tijdens deze extreme dagen, bak een beetje in de zon zodat ik bruiner ben dan mijn ouders als die terug komen uit het verre Spanje. Hier is het inmiddels ook zo droog zoals het normaal in Spanje is, er stond zelfs een stuk berm in de brand, maar ja dat schijnt in spanje ook heel normaal te zijn en daar brandt vaak nog wel wat meer dan alleen een berm. Gister liep ik nog door de stad en zag weer een bende koopzieke figuren rondlopen, en nee geen een deed me denken aan de ex van mijn zus. Opeens zag ik een moeder met een jongedame hand in hand lopen, aan het meisje te zien was het duidelijk dat ze het syndrome van Down had. Haar moeder probeerde met haar de H&M binnen te gaan. Maar het meisje wilde perse niet en bleef aan haar moeder trekken tot ze ook doorliep. Tja je moet dan ook wel echt gek zijn om met dit weer te gaan winkelen moet dat meisje gedacht hebben. Uitverkoop of niet velen zeten gewoon door al liggen ze er door dood in de goot. Morgen wordt het ook weer een prachtige dag. Dan is er volop zon, dan ga ik lekker om half zes aan de loop en oja morgen ben ik jarig en dat houdt in dat ik een jaartje ouder wordt. In mijn geval is het getal 32. ik doe er verder niets mee. Dus liever geen bloemen, bezoek mag wel mits op afspraak. Morgen komen de eersten en waarschijnelijk de laatsten al om 10 uur in de ochtend want ze vonden een verjaardag overdag met deze warmte toch wel gekkenwerk.....

Eigelijk lijk ik ook wel goed gek, want wie zit nu met dit mooie weer binnen een of ander zinloos verhaaltje te typen voor een handjevol mensen die toch buiten zitten op dit moment....

Tor horenss.....

Geen opmerkingen: