dinsdag 25 juli 2006

Dierendag

Vandaag leek het wel dierendag aan de lindenlaand, met mij als een soort Martin Gaus. Naast de hond hebik ook nog eens 2 goudvissen van mijn jongste zus te logeren. Normaal heb je er geen werk van maar ja ik kreeg een hele lijst mee wat te doen met die vissen. Als ze wat groter waren wist ik het wel. Pannetje op het vuur enz maar nee dit zijn gewoon kleine goudvissen en die zijn niet echt lekker. Heb ze nog nooit geprobeerd trouwens. Maar goed, vanmorgen eerst de bak schoongemaakt, en jaar hoor ze hadden me effe de hele bak vol gescheten. Domme vissen zwemmmen in hun eigen shit. Maar ja sportvissers roepen altijd dat vissen niets voelen, dus zullen ze het ook wel niet ruiken dat ze in hun eigen shit zwemmen. Op het papiertje stond dat ik ze ook persoonlijke aandacht moest schenken, moest tegen ze praten. Tja dat heb je met een zus die SPH gedaan heeft. Ik wist eigelijk niet waar ik het over moest hebben dus heb ik ze maar bij gepraat over de situatie in het Midden-oosten. Daar werden ze zo triest van dat ik met moeite heb kunnen voorkomen dat ze collectief zelfmoord pleegden door met zn tweetjes uit de bak te springen. Als ze dat hadden gedaan dan had ik er een heel groot probleem bij, vooral wanneer mijn zus thuis zal komen. In gedachten zag ik mezelf al rennend naar de plaatselijke dierenshop, met in mijn hand de beide visjes. Ik zal dan eisen dat ze voor mij precies zulke vissen gaven. Gelukkig is het net niet gebeurt.

Vanmiddag was ik wel effe in de dierenspeciaalzaak voor de hond, ik vond dat die na al het zweten van de afgelopen week wel effe een goeie schropbeurt kon gebruiken dus zocht ik een heuse hondenshampoo. Nou die hadden ze hoor, witte honden, gekleurde honden, antiroos, antivlo, voor stevig haar, voor elke dag enz. Ik zat wel erg te twijfelen welke dure fles het zal worden want omdat de hond wit is met zwarte stippen, ja zn voor 10 jaar geleden inmens populaire dalmantier, dus eentje met een complex niet wit en niet zwart. Mijn ouders liepen voor op in de mode hoor, want dit is de derde alweer en toen de eerste rondliep was er nog niet eens een video dus niets geen hysteries gedoe om 101 honden. De verkoper prees mij de shampoo voor witte honden aan, dus ik vroeg doodleuk en hoe zit het met die zwarte stippen dan?? verbleken die dan niet???? Tot mijn verbazing ging de beste man er nog serieus op in ook, ging aandachtig de etiket lezen en zei tenslotte van dat het niet kon. Dat vindt ik best knap dat je eerst het etiket moet lezen als je in zn zaak werkt. Thuis gekomen had k er helemaal zin in, bereide me grondig voor, deuren van het huis dicht, een riem aan een paal en alles binnen handbereik. De hond had natuurlijk niet door waar ik mee bezig was, toen die het wel door had was het al te laat. Mevrouw was nat, en dat werd eerst niet gewaardeerd maar na de eerste stralen water liet ze het gelaten over zich heen gaan en op den duur scheen ze het heerlijk te vinden!. Zodoende is de hond weer helemaal glanzend wit, zal zo in een spotje voor een wasverzachter kunnen. Maar ja dat mag ook wel voor die 10 euro .......

1 opmerking:

Michel zei

En de vlekken? Zitten er nog? Anders geld terug of hond inruilen :)