zondag 23 juli 2006

Naapers

Sinds deze week zit ik 4 week in heysanti, voor de niet-Surinamers zoals ik zelf betekend dat Hoogezand. De buurt heeft het al geweten, want Musica Cubana en Bruce Springsteen knalt door de straat. Misschien zet ik mijn muziek extra luid, want dat hoor ik liever dan die vervelende kids die ergens achter wonen. Die doen niets anders dan elkaar klieren en schreeuwen en dat zelfs met dit weer. Maar ja misschien moet ik er wel medelijden mee hebben, want misschien hebben ze een of andere ziekte waardoor ze niet ouder worden. Tussen de hond en mij gaat ook alles goed, we zijn na een paar dagen al helemaal op elkaar ingespeeld. Nou ja zij doet niets anders dan op de mat liggen in de gang waar het nog een beetje koel is. Verder weet ze ook dat wanneer ik mijn strakke hardloopoutfit aan heb dat er niet gesprongen mag worden. Verder schijnt het zo te zijn dat hij tegen mij op kijkt, want loopt me aldoor naar en copieert me ook. Als ik ga eten doet hij dat ook, ieder zn bak. Ga ik in het gras zonnen gaat hij er naast liggen terwijl hij anders de hele dag in huis ligt te stinken. Zal haar erg tegenvallen als ze er achter komt dat ik ook maar gewoon een mens ben.

Vandaag was het zondag, en omdat dit nog een beetje een burgerlijk buurtje is waar ik nu vertoef vondt ik het wel aardig om te gaan grasmaaien op 11 uur in de ochtend. In mijn gedachtn zag ik al geergerde blikken aan tafel bij verschillende huizen waarom Kleine op zondagochtend gaat grasmaaien. Om die binnenpret wat langer in mijn hoofd te laten dwalen besloot ik dan ook om extra lang te gaan grasmaaien. Toen ik klaar was duurde het nog geen 1 min of ik werd terug gepakt voor mijn wandaad op zondag, ineens gingen er meerdere grasmaaiers aan. Ze zouden me hoe dan ook terug pakken was mijn gedachten, ik was klaar en hoefde niet meer te zweten in die felle zon. Maar het kan ook zo zijn dat ik het goede voorbeeld gegeven heb en anderen geinspireerd heb tot grootste daden op zondag.

Maar ja het zijn en blijven naapers, alleen 2,5 uur hardlopen in deze warmte doen ze me net naar dat weet ik zeker.........

Geen opmerkingen: