vrijdag 14 juli 2006

Komkommertijd

In deze tijd lijkt het of de krant van het Noorden niets geen nieuws heeft te melden. In plaats ze dan met zn allen lekker bij de Hoornse plas gaan liggen en blijven zoeken ze nieuwtjes omdat het nieuwtjes is. Hierbij presteren ze het ook nog eens om met nieuws aan te komen waarbij ik meteen weer aan de ex van mijn oudste zus moet denken. Dan heb ik het over het artikel genaamd " Alcoholisten beroven rechtbank van kratjes bier " het schijnt dat er een viertal 9 kratjes bier uit de kantine van de rechtbank heeft gejat. Om ze veroordeeld te krijgen liet de rechtbank een rechter uit Leeuwarden komen. Vandaag zijn er maar 2 veroordeeld die andere twee waren met vakantie. Tja zo gaat het hier in Nederland, verder lijkt het no news. Maar dat kan nog wel eens veranderen wanneer er een wakkere tweede kamerlid eens gaat bedenken hoe het kan dat er in een kantine van een rechtbank bier te verkrijgen is, en ook nog eens zoveel. Wedden dat Balkenende 3 hier over gaat vallen omdat ze Donner in bescherming nemen? Maar misschien vergis ik me en is het gewoon no news uit komkommertijd.

Omdat het de enige krant is in het Noorden ben je zit je er aan vast, de papieren versie valt nog wel weer mee. De krant op internet daar druipt de sneuigheid vanaf vooral als de reacties ziet bij de verschillende artikelen van lezers. Zo krant, zo lezer lijkt het er op. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel want dankzij de krant leer ik er telkens ook weer nieuwe woorden bij, in het artikel over de beroofde rechtbank wordt tevens gemeld dat de dieven gesnapt zijn door '' fietsagenten '' , dat woord klinkt me erg vreemd in de oren, naar mijn weten is het nog gewoon '' agenten op een fiets '' Anders moeten ze er maar een betere naam voor verzinnen. In Groningen heb je de laatste tijd een nieuw soort politie, namelijk die op mountianbikes ja dat is overgewaaid uit Usa. Misschien waren ze dat wel, maar dan hadden ze die toch wel de naam Policebikers genoemd. Verder komt de krant met het schokkende nieuws dat je voor de nieuwe paspoort niet meer mag lachen. Net alsof je dat anders wel deed. Volgens nieuwe Europese richtlijnen mag dat niet meer. Ik heb nu al medelijden met de lui van de douane van de landen buiten Europa. Die lui moeten wel echt aan de prozac raken als ze al die sneue en serieuze blikken zien. Verder is de krant ook nog een actie begonnen om allerlei troep van Herman Brood te verzamelen, want tja 11 juli was het zover dat hij alweer 5 jaar geleden van het Hilton in Amsterdam afsprong. Echt nieuws waar je op zit te wachten, Gelukkig is Hazes zijn dood niet in komkommertijd geweest. ik zit meer op actuele zaken te wachten zoals een uitgebreid verslag van de door Fc Groningen gewonnen oefenpot tegen Blijham (20-0) en wanneer de derde wereldoorlog uitbreekt in het midden-oosten, maar ja dat ligt in het oosten he en niet in het noorden.

Maar goed omdat het komkommertijd is kan ik u melden dat de Oekraïner Jaroslav Popovitsj de twaalfde etappe in de tour de France heeft gewonnen, hiermee bezorgd hij de Fransen een katerig gevoel op hun nationale feestdag, want op 14 juli vieren ze het begin van de Franse revolutie in 1867. Ach is maar effe dat je het weet en het is toch komkommertijd......

Geen opmerkingen: