maandag 10 juli 2006

Uitgewupt

Lands grootste kruidenier Appie Hein let wel erg op de kleintjes de laatste tijd. Nou ja het gaat eigelijk om een AH en wel die in Goes. De beste man de bedrijfsleider vindt klantvriendelijkheid niet meer rendabel. De klantvriendelijkheid waar ik het nu over heb bestaat uit een blind echtpaar helpen met het inpakken van de boodschappen. Vroeger gebeurde dat standaard en als je slecht ter been was werd het ook nog eens naar je auto gebracht. Het desbetreffende echtpaar haalde de boodschappen zelf altijd op met hun geleidehonden. Schijnbaar zitten die blinden goed bij kas want ze kwamen al 18 jaar boodschappen bij de AH doen. Zouden ze in die 10 min lopen naar de AH helemaal geen andere supermarkt tegen komen? Ik denk dat zelfs Goes wel een mooie Jumbo heeft. Maar ja dat kan je dat stel ook niet kwalijk nemen, ook al stond die naast hun huis, ze lopen er toch straal voorbij. Natuurlijk kost het een bak vol geld als je een of ander onderbetaalde puistpuber de boodschappen in laat pakken voor mensen die het zelf eigelijk wel kunnen, maar waarschijnlijk de helft laten liggen. Zal die bedrijfsleider dat in zijn gedachten hebben gehad?, want vergeten artikelen kan je nog een keer verkopen en het inpakken kost dus alleen maar wat. Inmiddels is de bedrijfsleider op het matje geroepen bij de grote jongens, die zich helemaal rot zijn geschrokken vanwege al deze negatieve publiciteit. De man moet nu een week lang alleen vakken vullen en moet zijn excuus aanbieden aan de twee blinden en die krijgen als klap op de vuurpijl 2 reuzenwuppies.

Daarmee lijkt de zaak afgedaan, de bedrijfsleider hoeft immers niet bang te zijn dat hij ze in de winkel tegen komt, want ze zien hem toch niet staan letterlijk en figuur. Alleen maak ik me dan wel een beetje zorgen om die honden, die zullen vast en zeker aanslaan. Als geleidehonden dat doen dan is het goed mis. Mogen ze überhaupt wel mee naar binnen, lekker snuffelen bij het vlees of is er daar ook een aparte puistenkop voor die in een hoekje op de honden past? Wie het weet mag het zeggen ik kom nooit bij AH. Nederland zal Nederland niet zijn om hier een hoop kabaal om te gaan maken, en terecht natuurlijk, zelf vindt ik dat een supermarkt gewoon iedereen die minder valide is moet helpen. Ik liet het eerst aan mij voorbij gaan tot ik vanmorgen een mailtje ontving van een radicale extremistische blinden-slechtziendengroep. Aangezien ik wel bekend ben in het wereldje is het niet zo gek dat ik een mail van hun ontving. Daarin werd mij gevraagd mee te helpen aan een soort van blindenopstand,we zouden effe met zn allen naar Goes gaan met de trein, want vanzelfsprekend heeft niemand een auto. Daar zouden we dan een sit-in actie houden voor de deur. Wanneer dit niet hielp of niet leuk meer was zouden er hardere acties volgen. Een brand of een heuse aanslag op de bedrijfsleider was niet weg te denken volgens de schrijver van de mail. Lachend verwijderde ik het mailtje, zo ben ik niet want heet nog steeds Rogier en geen Folkert en waarschijnlijk wisten ze het ook want de laatste regel luidde: als je geen zin hebt om helemaal van Groningen naar Goes te treinen mag je ook wel effe wat schrijven

Dus bij deze……..

Geen opmerkingen: