zaterdag 1 juli 2006

Lieve Maxima

Eerst wilde ik je niet schrijven, omdat ik geen zin heb om je aan het huilen te maken, maar ja kan het toch niet laten om te vragen hoe het met je is. Ben je al een beetje over de klap heen? Penalty’s zijn ook volkomen kut, en mijn moeder zegt altijd dat de penalty’s net als een loterij is. Daar heeft ze wel gelijk in natuurlijk, want niet altijd de beste wint dan. Natuurlijk was ik voor Argentine, en heb zelfs zachtjes met jou en Maradonna mee gehuild. Trots dat ik was hield ik mijn Argentinië shirt wel aan hoor, mijn tranen waren al weer snel opgedroogd. Ik hoop dat het ook voor jou gold, en anders moet je maar die mevrouw Perron in gedachten nemen en zachtjes onder de douche ‘’ Dont cry for mi Argentina ‘’ zingen. Het nummer had ik kort naar de uitschakeling in gedachten en vond het natuurlijk wel erg dramatisch om te horen. Maar ja Argentijnen zijn vol met temperament en emoties, de matpartij na afloop is er een goed voorbeeld van, heb jij ook nog iets stuk gemaakt ofzo? Alexander een beuk verkocht omdat hij bleef lachen? Kan ik volkomen begrijpen hoor, want in je hart blijf je voor altijd Argentijns en geen enkele kaaskoppig figuur haalt dat eruit..Trouwens heb je al weer iets gehoord van Snuifje euh bedoel natuurlijk Maradonna? Heb geen flauw idee hoe hij met dit verlies om zal gaan. Met jou heb ik echt medelijden eerst Oranje en nu Argentine. Trouwens was Alexander erg kwaad nadat Nederland eruit lag? Heeft hij diezelfde avond nog de oranjeslingers van het huis gehaald? Heeft hij zich zelf ook verzopen in het bier van een van de sponsoren van het WK?

Maar weet je lieverd het is allemaal zo betrekkelijk, nou ja effe na dat oranje verloren had kon ik ook alle bomen in de straat wel omschoppen en Marco een gore ordinaire doodsschop geven, maar die gevoelens waren naar 3 biertjes helemaal weggeëbd. Maar goed wist je dat vandaag (1 juli) officieel gevierd wordt dat de slavernij in 1863 afgeschaft is? Je weet wel dat was in die tijd dat de negers vanuit Afrika gevangen werden genomen om als slaaf te gaan werken in voornamelijk Amerika.Raad eens wil er een heel groot aandeel in hadden, die samen met de Portugezen en Spanjaarden er het meest aan verdiend hebben.. Jaaaaaaa het zelfde volk wat steeds het beschuldigende vingertje naar je pa wijst. Dat vindt ik best wel kut want jij kan er niets aan doen dat je pa verkeerde vrienden op nahoudt. Tijdens het Videlaregime was hij alleen minister van landbouw en vee. Dat de meeste politieke tegenstanders van het Videla regime netjes en diep zijn weggestopt in afgelegen akkers doet er niet toe. Misschien een beetje of misschien zelfs een beetje veel, maar ja wat doet het er toe? Net als de slavernij waar Nederland rijk mee geworden is, wat doet het er nog toe dat het gebeurt is? Wat doet er toe dat Nederland verantwoordelijk is geweest voor de grootste volksverhuizing die deze planeet ooit gekend heeft ( de mammoetentrek effe buitengelaten) Dus laten we die verleden maar snel wegstoppen en het liefst in een afgelegen landbouwveldje. Dat lijkt me wel zo politiek correct toch? Laten we dan een fles wijn leeg zuipen ten ere van de afschaffing van de slavernij en om het Argentijns verdriet weg te drinken.

Neem je Diego ook mee? Dan hebben we ook nog eens wat te snuiven…….

Geen opmerkingen: