vrijdag 15 september 2006

2+1 = Gezinnetje

Na aanstaande dinsdag zal het blijken. Dan wordt het voor mij nodig tijd een gezinnetje te stichten. Zoals gewoonlijk zijn er weer details uitgelekt over de begroting. Eigelijk hoort zoiets op de derde dinsdag pas plaats te vinden maar ja ambtenaren zijn net als jij, ik en iedereen mensen en sommigen lekken nu eenmaal graag. Wat er gelekt wordt vindt ik wel fijn de koopkracht wordt met jawel een hele procent verbetert. Zo komt er ook extra geld vrij voor de peperdure kinderopvang en gaat de kinderbijslag omhoog. Tweeverdieners met 1 of meer kinderen gaan het meest op vooruit. Dus wordt het voor mij ook eens tijd om goed rond te kijken naar huisje-boompje-beestje verhaal. Ik zal maar niet te hard van stapel lopen want tja iedereen heeft wel de verkiezingen in zijn achterhoofd en dit lijken me effe te mooie praatjes zo vlak voor 22 november. Het stimuleert trouwens wel om kinderen te gaan nemen, en natuurlijk niet alleen voor het geld maar ook om de gevolgen van de vergrijzing tegen te gaan. Dat laatste is natuurlijk borrelpraat van het late uur maar als je er zo over nadenkt, heeel goed over na denkt dan tja kan je me niets anders dan gelijk geven toch? Maar ja wie neemt nou een gezinnetje vanwege de finaciele voordelen? Nou klinkt gek maar weet zo wel een paar mensen te noemen die ik er tot in staat toe acht dat te doen. Voor mij is geld niet belangrijk, nou ja niet het belangrijkste en daarom blijf ik ook gerust rondkijken naar een leuke dame om daar eventueel kinderen mee te maken. Hier in Nederland heb je die vrijheid in Rusland bijvoorbeeld wordt je als vrouw zijnde eigelijk al gedwongen om kinderen te gaan baren. NIet letterlijk gedwongen natuurlijk maar als de overheid daar een zak met roebels voor je klaar heeft liggen als je een tweede kind baart noem ik dat op zn minst eng. Straks gaan daar allerlei ouwe wijven liggen rollebollen om zo aan het geld te komen. Maar ja zal ook wel een verkiezingsstunt zijn daarzo in moedertje Rusland, heeft iemand enig idee wanneer de verkiezingen daar zijn? Op dit moment ben ik zelf al lekker op vooruit gegaan en als mijn eerste loon er is ga ik dat eerst maar eens lekker opmaken.....

Geen opmerkingen: