zaterdag 2 september 2006

End of holidaytime....

Vakantietijd voorbij.
De vakantietijd is bijna voor iedereen voorbij over en uit. Maandag gewoon weer naar kantoor of de fabriek. Voor mij is de vakantietijd ook (eindelijk) voorbij, ik denk niet dat je in mijn geval mag spreken over vakantietijd maar ja het hoort toch wel effe stoer dat je meer dan 2,5 jaar vakantie heb gevierd. Dat de vakantie voorbij is merk je ook aan de doekkoe in de portemonnee, want naast de Beatrixen in de broekzak zitten er nog tal van andere muntjes in je broekzak. Als ik de Duitse muntjes met de branderburgerthor zie denk ik met veel plezier terug aan de 2 marathons die ik in Berlijn heb mogen lopen. Die van Spanje aan al die vakanties die ik er al dan niet nuchter heb door gebracht. Die van Frankrijk geeft me een vage terugblik aan die tijd dat ik met mijn nu-ex in Parijs aan het rondhuppelen was. Bij die van Oostenrijk schiet meteen mij dat vreselijke gezicht van een jorge haider me te binnen, en dat is wel raar want ben nog noooooit in Oostenrijk geweest. Na een vakantie periode wordt de mix van verschillende euromuntjes in de portemonnee aardig groot. Wie heeft er in het begin die verschillende muntjes gespaard? Wie doet het nog steeds? Ik heb een korte tijd aan die rage mee gedaan tot dat de banksaldo erg rood kleurde en ik toch graag wel een glaasje wijn lust. Ach rages komen en gaan. Omdat de vakantieperiode voor mij aanstaande maandag eindigt besloot ik om mijn huis een grote schoonmaakbeurt te geven. Nou het werd haast een kleine verbouwing. De kledingkast stortte in en nu zijn mijn kleren dakloos. Gelukkig zijn er geen slachtoffers maar leuk is anders. Maar goed na heel wat gesjouw en gesleep heb ik alles weer voor elkaar, dat voor elkaar hebben houdt bij mij in dat mijn kleren nu allemaal aan een kapstok hangen. Mijn huis en ik zijn klaar voor het einde van mijn lange vakantieperiode. Een einde als deze geeft toch heel wat te doen hoor, want zelf het '' vaste '' meisje van de Jumbo heb ik al gewaarschuwd want bij haar kom ik elke dag en gevraagd of ze op andere tijden wil gaan werken zodat ik bij haar mijn dingen kan afrekenen. Ik hou van vastigheid en heb daarom ook liever altijd hetzelfde kassameisje en deze ziet er ook leuk enzo uit dus ja. Ze zal haar best doen om het de tijden zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen. Daar hou ik dus van klantvriendelijk tot en met en het geef je wel lekker gevoel als er tenminste eentje is die vraagt hoe je werkdag is geweest na aanstaande maandag. Ze zal heus niet de enige zijn maar ja gaat effe om het idee he........

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Rogiertje

Veel suxsex morgen met de nieuwe job.
Hopenlijk bevalt het goed.

Groetjes Koen