donderdag 7 september 2006

Druk, drukker, drukst

Sinds een week behoor ik ook tot de druk druk en nog eens druk groep mensen binnen de samenleving.Beter gezegd sinds een week behoor ik weer bij de beroepsbevolking al heb ik me daarvoor altijd ook al wel bij gevoeld, want hardlopen is haast ook een beroep. Vooral als je zoals ik 100 km in een week loop. Die 100 km haal ik nooit op het werk al is de koffieautomaat toch wel enkele tientallen meters verderop. Verder moet ik het heen en weer gesjouw met paparazzi ook niet vergeten. Maar meer dan een 10 km zal het zeker niet worden vrees zelfs dat het de helft is. Maar goed ik werk 38 uur in de week daardoor ben ik druk geworden na het werk koken, sporten en het schrijven op mijn weblog en benoem de rest zelf maar. Nu kan ik ook zeggen dat ik druk ben dat klinkt wel stoer. Als ik nu met vrienden afspraken wil maken kan ik ook zeggen druk druk druk en dan vervolgens een afspraak plannen over een maand. Dat is alleen al voor show geinig, en eigelik is het een hoop drukte om niets. Natuurlijk is het wennen vooral in het begin maar moet zeggen dat het me wel goed af ga ben niet echt moe ofzo. Natuurlijk werk ik wel daar maar de koffie zal daar wel de oorzaak van mijn fitheid zijn Verder niet vergeten al dat geloop naar en van de koffieautomaat blijf je ook fit van. Tenminste een hardloper wel. Druk zijn is een relatief begrip, je kan het zelf zo druk maken als je wilt. Je kan 100 dingen per dag plannen en dat maak je een druk persoon, maar het is wel je eigen keuze. Wil ik na een drukke werkdag gaan hardlopen, koken en stoffen in huis is dat mijn eigen keuze. Druk zijn op je werk is dat vaak niet, maar je kan het wel sturen zodat die druk wat minder is. Dus mensen kom me niet meer aan mijn hoofd zeuren dat je druk druk druk bent want in feite doe je het zelf aan en ik kan het nu weten………

Poeh wat een drukte om me hier druk over te maken.Nou ik ga maar eens verder want het is druk zat……….

Geen opmerkingen: