maandag 25 september 2006

Op fietse

Ken je deze mop al van 3 Afrikanen die op de fiets naar Europa gingen??? Nee? , dat is eigelijk niet zo gek want het is geen grap. 3 Afrikanen hebben geprobeerd om per waterfiets de straat van Straat van Gibraltar over te fietsen of beter gezegd te steken. Het zal hun gelukt zijn als ze niet vlak voor de Spaanse kust gesnapt werden. Dit is wel een staaltje van moed vindt ik persoonlijk. Best slim ook eigelijk, waarschijnlijk hebben zij zich geen oor aan laten naaien door mensensmokkelaars en zich in een gammele boot laten volsjouwen met wanhopige Afrikanen. Het is goedkoop en sportief, want geloof me maar dat je er wel de nodige calorieën mee verbrandt. Maar om het laatste zullen die Afrikanen het wel niet om gedaan hebben. Vele Afrikanen dromen van een enkeltje Europa, vaak eindigt de toch op de zeebodem. Deze mensen lijken zo wanhopig te zijn dat ze hun leven er voor inzetten. Met een waterfiets de zee over is moedig, en dom want de kans dat het mis zal gaan was natuurlijk erg groot. Ze zijn opgebracht en hebben droog het Europese vaste land bereikt. Het is niet bekend hoelang ze er over gedaan hebben, maar geen enkele boot heeft ze gezien en dat in een drukke vaarroute, daar moeten ze echt wel tijden voor getraind hebben. Maar hoe train je nu voor zoiets?misschien aan de hand van een schema die ze van internet plukten? Net als een soort marathontraining? Hoe verder nu? Vaak spatten dromen van deze mensen als een zeepbel uiteen. Europa blijkt dan toch niet het beloofde land te zijn, niets geen luxe en weelde, maar armoede en kansloos. Voor mij mogen ze blijven, en ik hoop zelfs dat de Spaanse overheid hun zal helpen met het opstarten van een bedrijfje. Gewoon iets in de verhuur bijvoorbeeld van waterfietsen. Denk wel dat het gaat lopen, ze hebben immers al naamsbekendheid. Een pendeldienst tussen Afrika en Europa zal ik afraden omdat je dan te afhankelijk bent van het weer. Vaak is de zee te ruw dus lopen ze dan veel inkomsten mis. Maar ja als zoiets eenmaal loopt, dan heb je een soort American dream in Europa. Wie een mooie naam voor het bedrijfje weet post het, en kom niet met fietsverhuur Rita ofzo dat is niet meer orgineel. Ik gun het ze van harte, want wie met een waterfiets de Straat van Gibraltar bedwingt heeft pas kloten! (en conditie)

Als ik weer eens in Spanje ben ga ik er zeker een fiets huren….

Geen opmerkingen: