zondag 17 september 2006

Runnen


Wartaal is van slag tenminste daar lijkt het op, vaste lezers zijn gewend om elke dag zin en onzin te lezen. Tja tijden veranderen en tijd is op dit moment bij wartaal een beetje in de min. Maar ja dat is zo weer gewend toch? Wat doet wartaal dan in zijn vrije tijd zie ik jullie denken? Vast en zeker met een dushi en fles wijn op de bank aan het bijkomen van de zware werkweek? Helaas voor die dushi is dat niet zo. Gistermorgen (zaterdag) was wartaal al weerom 8 uur op pad om naar de Run van Winschoten te gaan. Daar deed hij samen met 9 anderen mee aan de 10 x 10 km estafetteloop. Dus voor alle duidelijkheid ieder van ons liep 10 km, ik schrijf het er maar effe bij anders krijg ik nog allerlei verwijtende mailtjes over hoe gek ik wel niet ben om 100 km te gaan lopen. Een aantal waren inderdaad zo gek om 100 km te gaan lopen, maar daar acht ik mij zelf (nog) niet tot toe in staat. Maar goed ik starte als 2de en liep voor mijn doen niet echt lekker. Tja excuus dat het warm was dat kon iedereen wel aanvoeren, nieuwe baan konden heel wat minder mensen zich op beroepen en ik zelf was niet zo flauw om mij achter excusen te gaan verschuilen. Nou ja een heel klein beetje, want het was mijn tweede wedstrijd van dit jaar.

Het lopen zelf ging zoals gewoonlijk de ene been voor het andere en dat zo snel mogeilijk. Na 3 km bijna een kind ondersteboven gelopen, tja stak zomaar de weg op en blijkbaar had ze me niet gezien. Dus ging ik waarschijnelijk toch sneller dan ik zelf gedacht had. Omdat de wedstrijd zich in Oost Groningen voltrok was het veel plat groningse aanmoedigingen langs de kant. Mijn teamgenoten die uit het midden van het land komen verstonden hiet logischewijs niets van. De sfeer was er wel hoor!, veel mensen zaten met hun stoelen en tafels buiten en dat was mede te danken aan het mooie weer. Dat mooie weer zorgde er overigens wel voor dat ik wel een beetje heb moeten afzien. Gelukkig vondt ik rond 6 km een dame van de Nationale Reserve die wel een aardige tempootje had. Haar haald ik in, even was er oogcontact. Ze rook bloed en trok sneller op, en ik liet me niet kennen natuurlijk en ging mee. Zo wisselden we steeds van positie, zij achter ik voor enzo. In het laatste stuk probeerde ik het tempo nog een beetje op te voeren en zij scheen die zelfde gedachten te hebben. Zij was duidelijk de sterkste van ons twee, en kwam ik misselijk een paar tellen na haar over de finish. Mijn eindtijd was iets van 49 min of, geen tijd om over naar huis te schrijven maar toch weer effe gelopen. Later bleek dat we in onze cat. Overige als vierde zijn geeindigd (van de 57 teams) Het derde team was maar 5 min sneller dan de onze. Tja als ik wat sneller gelopen had en gewoon mijn eigen tijd had kunnen lopen ja dan....... Verder was het erg gezellig en het bleef nog lang onrustig in rustige winschoten waar in het centrum geen klap te doen was en alleen de plaatselijk schoarmatent open was. De rest waren allemaal dicht en dat waarschijnelijk in verband met de Run hoe bedenk je het??????

Geen opmerkingen: