vrijdag 22 september 2006

Blootgewoon

Vandaag was ik vroeg vrij, en wat doet een normaal mens die op vrijdagmiddag vroeg vrij is van zijn werk? Juist trekt zijn hardloopschoenen aan en runt ongeveer 24 km af. De vaste lezers van deze wartalige site zijn dat niet anders gewend. Ik ben niet zn figuur die dan met een dushi op de bank gaat hangen tot maandag. Een dushi heb ik nog niet dus valt er ook niet zoveel te hangen, en alleen hangen is ook maar alleen. Op het werk was ik effe wat duffig geworden, mede door de warmte en het vrijdaggevoel. Die dufheid was als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik mijn loopkleren aantrok. Water mee, want tja het is nog best warm weer voor eind september. Al snel had ik al een behoorlijk tempo, bij hoogkerk merkte ik dat ik op voor mij ouderwets gangetje zat en het ging heerlijk ondanks de warmte. Lopen maakt je hoofd leeg, en het zet je gedachten op een rijtje, en voorkomt stressvorming. Van het laatste heb ik totaal geen last, maar misschien komt het wel door dat ik een ambtenaar ben. Onder het lopen kwamen vele gedachten boven drijven en dreven eigelijk ook net zo snel weer weg. Sommige gedachten bleven wat langer hangen maar die waren het ook meer dan de moeite waard. Onder het lopen bedacht ik ook dat het wel erg stom was om een meid te proberen te versieren met een gelukskoekje maar ja misschien brengt het juist geluk. Tijdens het lopen zijn er nog veel meer creatieve ideeen ontstaan dus hou de site in de gaten.

Na een uurtje lopen kwam ik bij het Hoornse meer aan, natuurlijk was het druk met dit weer. Bij het Hoornse meer heb je ook een gedeelte voor '' vrije recreatie ''. Dit houdt in dat je alles uit mag doen en dus niets aan hoeft te laten. Op zich een geinig idee, en het ligt ook toevallig op mijn route dus geef ik mijn ogen goed de kost. Maar na wat ik vandaag gezien heb denk er heftig overna om mijn route aan te passen. De mensen die er in hun nakie rondlopen zitten in de herfst van hun leven. Alles maar dan ook alles is uitgezakt, ik liep een man voorbij en moest wel effe een paar keer goed kijken of dat oud en gekrompen stuk vlees inderdaad zijn plassertje was in plaats van een stuk vergroeid vet. Bij de vrouwen is het precies het zelfde, wat ik daar gezien heb associeer ik met goedkope plat geslagen en uitgerekte hamlappen die je wel eens bij een goedkope slager ziet. De borsten hangen bij velen op de knieën. Het is eigelijk gek maar toen ik er liep moest ik meteen aan een collega van mij denken, want die zoals hij zelf zegt pakt alles wat hij pakken kan. Klinkt wanhopig en dat is hij misschien ook wel maar ik denk dat hij daar aan het Hoornse meer niets zal pakken. Sterker nog hij zal per direct vegetariër worden geloof mij maar. Op het veldje voor vrije recreatie zie je helemaal geen strakke tieten en kontjes, daar ben ik wel achter. Nog helemaal van de kaart liep ik verder. Opeens rijdt er een jonge moslim op mij in. Ze was bloed fanatiek aan het fietsen en was niet van plan om maar een cm voor mij te wijken, maar ja haar zicht werd ook ernstig belemmerd door het wapperende hoofddoekje en een snelle loper als ik merk je niet zo snel op. Door mijn snelle reactie kon ik erger volkomen, een aanslag dacht ik meteen met 11 september in het achterhoofd. Maar gelukkig voor mij miste ze op een haar na haar doel, en leek erger dan mij te zijn geschrokken. De vader leek ook erg geschrokken en riep allerlei sorrys en meer van het welgemeende excuses wat Nederlanders nooit zouden roepen als zoiets bij hun zal gebeuren. Vrolijk liep ik verder en kwam na 2 uur lopen ongedeerd en veilig thuis, en met een heerlijk fris biertje luidde ik het weekend in!!!!!!!

Geen opmerkingen: