zondag 5 augustus 2007

Creatief met kurk


De tijd is aangebroken om na te gaan denken wat ik nog met al mijn vrije dagen ga doen. Een mooie vakantie is natuurlijk het eerste wat in me opkomt. Maar ja waar heen, er zijn zoveel mooie plekken op de wereld. Veel plekken er van heb ik nog niet gezien. In veel landen kost het levensonderhoud niets of een beetje. Alleen de reis er heen is het voornaamste kostenpost. Maar daar heb ik nu iets op gevonden. Sinds een hele tijd dat zal een jaar of 3 zijn bewaar ik de wijnkurken want een Nederlander moet toch iets te sparen hebben toch? Ik heb er nu zoveel dat ik er een boot van kan bouwen en als ik zo creatief met kurk was, was ik allang al aan het lijmen geslagen. Maar ja zo creatief ben ik niet dus blijven de kurken eerst maar in de pot. Maar in de toekomst moet het zeker mogelijk zijn om een boot er van te bouwen op een regenachtige zondagmiddag. De bouwtekening is al gedownload van het www, de houtlijm staat al klaar en de verf wordt maandag gehaald bij Praxis. De boot met er wel eentje zijn met een buitenboordmotor want als ik naar Suriname of Dushi Curaçao wil varen moet ik er toch wel een beetje snel heen want vier week vakantie zijn zo voorbij. Eigelijk moet ik gewoon daad bij de woord voegen en aan het lijmen slaan, en net zo lang bezig gaan tot er een heuse titanic ontstaat waarbij ik op de rotsen voor Curaçao ter pletter sla. Dan ga ik de boeken in als die “ gek met de kurken die het net niet gered heeft ‘” Helaas dan geen strand maar wel op de voorpagina van Ambiente of de Ware tijd. Hardlopende kan ik er niet naar toe dus moet het wel een boot worden. Maar is het zn boot wel zoveel goedkoper dan een vliegticket? Met al die honderden kurken die van even zoveel honderden flessen wijn komen kan je dat wel serieus gaan afvragen. Maar sommige dingen moet je gewoon doen in het leven dus trek ik een volgende fles open waarvan de kurk gebruikt gaat worden voor de mast ofzo……..

2 opmerkingen:

Ruurd zei

Misschien kun je al vast inspiratie op doen uit het boek "Cork Boat: A True Story of the Unlikeliest Boat Ever Built".

Anoniem zei

Ooo booij mag ik met je mee!!!!!