vrijdag 24 augustus 2007

Mensenboel (2)

Noorderzon is nog in volle gang en vanzelfsprekend ben ik er elke dag te vinden. Het voornaamste wat ik daar doe ik een beetje naar mensen kijken en een lekker koud witbiertje te drinken. Lekker eten kan je er ook, al heb ik het nog niet geprobeerd. De rijen zijn me iets te lang, maar ja het zal wel goedkoop zijn want het zin erg lange rijen. Het heeft wel iets, boven de eettentjes dwarrelt rook en het ruikt er heerlijk naar (logisch) eten. Soms heel soms krijg ik een beetje het vakantiegevoel in eigen tuin. Dit jaar lijkt het drukker te zijn dan vorige jaren, want soms staat het net zo vast als op de uitmarkt in het westen des lands..Dat mensen kijken is wel een leuke bezigheid, soms zitten er wat bekenden tussen en van velen komt het gezicht enigszins bekend voor. Ik ben niet de enige die het doet, er zullen vast wel een wat zijn die mij elke dag wel gespot hebben en dachten daar heb je die dove ook weer. Mensen heb je in alle soorten en maten dat was wel bekend. Dikke, dunne, scheve mond, tuitmond, blinden, slechtzienden, rolstoelers, bekend, minder bekend, dushi, blond, rasta, jankende kids, slapende baby’s, dronkaards, altos, punks, huismoedertjes, 65 plussers, verdwaalde pizzakoerier eigelijk kan je het zo gek niet opnoemen of het loopt er wel. Leukste zijn de stellen die in het zelfde trainingspak rondlopen, waarschijnlijk omdat ze elkaar zo niet kwijt kunnen raken, maar ja dat is zo jaren 80 van de vorige eeuw. Domme mensen heb je er ook tussen lopen of beter gezegd fietsen, er schijnen mensen te zijn die denken dat je nog gewoon door het park kan fietsen. Tja het zal inderdaad wel kunnen maar dan wel over de hoofden van de massa. Het domste van dat soort mensen is dat ze ook nog een geïrriteerd raken wanneer hun het niet lukt om met een rotvaart door te fietsen. Ach ze doen maar ik hou heb bij mensen kijken en het drinken van een heerlijk witbiertje. Zo de muziek maar eens checken in mijn achtertuin.

Geen opmerkingen: