maandag 20 augustus 2007

Reggea in my garden



Vavond kon ik het niet laten en begaf me naar Noorderzon voor de zoveelste keer. Ach het blijf je eigen tuin he. Beetje mensjes kijken weer en natuurlijk een biertje. Dit keer was er muziek wat mij erg aanspreekt namelijk Reggae. Bij de vijver trad Helo Helo op.Hello Hello is een Afrikaans dansorkest met zijn thuisbasis Groningen. De muziekstijl is een swingende mengvorm van Ghanese 'Highlife', Afro-beat, Reggae en percussiemuziek. Er worden populaire songs en traditionele ritmes uit verschillende landen van Afrika gepresenteerd. De leden hebben in diverse Afrikaanse groepen gespeeld (o.a. Benkadi, Ifang Bondi, Smiling Osei). Het weer was heerlijk en met een biertje erbij kon de beats beginnen. Heerlijke swingmuziek deed de tribune op zijn grondvesten trillen, het kon zo de vijver inglijden. De muziek werkte aanstekelijk op je heupen. Al hoewel ik niet danste zat ik wel mee deinen op de muziek. Mijn zus en dr vriendinnen gingen volledig uit hun dak, een soort van roes. De muziek geef je een gevoel van vrijheid en vrolijkheid, een soort van vrijheid die alleen reggae je kan geven! Heb genoten van de muziek!


ONE LOVE!

Geen opmerkingen: