zaterdag 18 augustus 2007

Ontdek je plekje


De afgelopen dagen ben ik weer flink aan de loop geweest. Onder het lopen kwam het zomaar bij mij op om eens een andere route te nemen. In plaats van rechtdoor ging ik eens rechtsaf en betrad ik wegen waar mijn voetsporen nog niet lagen. Ik doorkruiste (nieuwe) wijken zoals de held en kranenborg. Het waren mooie stukken om te lopen en het verbaasde me ook dat ik deze route nog niet eerder had gelopen. Maar ja alles moet een eerste keer zijn, en omdat ik eerlijk gezegd niet precies wist waar ik liep vroeg ik een wat oudere man naar de naam van de wijk. Die Ratelde vervolgens als een volleerde gids het hele verhaal van de wijk af. Het was geen sporter want hij vroeg zich af of ik nog helemaal weer naar de stad ging teruglopen, en dat helemaal was vanaf daar 3 km! Om het kort te houden ben ik er maar niet verder op ingegaan, bedankte de man en liep verder.

Opnieuw voor een kruispunt welke richting zal ik nemen? Als loper heb je die vrijheid je mag immers kiezen welke richting je inslaat. Er is niemand je tegen houdt, daarom ervaar ik het hardlopen als de ultieme vorm van vrijheid. Ik koos voor links en na een paar kilometers doorlopen was ik buiten de stad. Opeens liep ik helemaal alleen door het mooie Groninger landschap richting Dokwerd. Op wat fluitende vogels na was er verder niets te horen en dat zo dicht bij de stad. Soms heb je een zaligmakend gevoel tijdens het lopen, het lopen gaat goed en de prachtige omgeving helpt daar ook bij. Ik had dat ook op dat moment, maar het kon even goed de runnershigh zijn. Op een gegeven ogenblik kwam ik bij een brug wat over de van Starkenborghkanaal hing. Daar had ik ook de keuze van links of rechts. Links werd een beetje te veel van het goede dus werd het rechts. Over een fietspad langs het kanaal liep ik op een lekker tempootje verder. Af en toe stond ik voor de keuze links of rechts. Ik liet mijn gevoel spreken in de keuze. In de verte zag ik de spoorbrug van de stad te voorschijn komen, ik was weer thuis al had ik nog wel een eeuwigheid over die paden in het Groninger landschap kunnen lopen…….


Weer een aantal te lopen routes erbij…….

Geen opmerkingen: