zaterdag 25 augustus 2007

Speedy por 10 millon para Madrid!!!!!


De kogel is door de kerk, ik ga voor 10 miljoen peseta’s euh euro’s naar Madrid. Het komt voor velen als volslagen verrassing, Real had al veel NL ingekocht maar waren duidelijk nog iets vergeten. Een echte looptrainer mocht natuurlijk niet ontbreken, en via een een-tweetje met Robben klopten ze bij mij aan. Natuurlijk ging ik ook een absurd hoog bedrag vragen, plus nog wat randvoorwaarden zoals een huis aan zee, maar met dat laatste had ik pech want Madrid ligt niet aan zee. Als er voor Robben 35 miljoen, een voetballer als Sneijder 27 miljoen, en natuurlijk niet te vergeten Drenthe 12 miljoen neer gelegd kan worden is die 10 miljoen voor mij nog een schijntje. Het lijkt niet meer echt om voetbal te gaan maar het is meer een financieel spelletje geworden, een speler is een beleggingsfonds geworden. Beurs genoteerde clubs zijn haast al een gewoonte, de macht ligt daar niet meer bij de gewone supporters maar bij de aandeelhouders. Steenrijke kopen clubs op om zo ergens de baas over te kunnen spelen. Het handelen in voetballers, als die voetballers niet zulke absurde bedragen kregen zal je het Moderne slavernij noemen. Dat is eigelijk in veel gevallen ook zo, want al die voornamelijk Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse spelers die via akelige voetbalmakelaars hier in Europa voor een schijntje spelen en die in feite door hun zogeheten managers worden uitgekleed. Dit soort voetballers halen de krant niet. Wat te denken van voetballertjes van 8 jaar die al een contract krijgen bij een grote Duitse of Engelse club?, wordt zn kind daar toe gedwongen omdat zijn familie een dvdeetje naar de scouts hebben gestuurd?, en wat dan als het kind wanneer het 14 is meer belangstelling voor scooters en vrouwen krijgt? Scouts die over de hele wereld op zoek zijn naar talent, het lijken ware ontdekkingsreizigers geef hun een geweer en een net en we zijn weer terug in de slavernij anno 1800. Slechts enkelen breken door, de rest valt in de diepe put van vergetelheid. Dus ik ben slim geweest en heb alles van te voren goed geregeld, want ja ik val me zo in een diep put daar in Madrid. Die 10 miljoen zijn goed besteed, ten eerste aan een mooi huis aan zee in het zuiden van Spanje en de rest moet ik nog over nadenken dus dushis bellen maar!!. Een ding is zeker Robben is erg blij met mijn komst en liet mijn nieuwe shirt alvast trots zien. Ach heb er wel zin in!!!!!!!!


Madrid here i come!!!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

zo ik ben hier jou dushi, wanneer gaan we naar Madrid dan????????

maare hoeveel dushi heb je>??????? ik wil alleen met jou daar gaan hoor! onthoudt dat


Jou dushi

Rogiers wartaal zei

euh ja natuurlijk mag je mee, en natuurlijk ben je de enige.

Nu is wel de grote vraag wie ben je??

:)

Anoniem zei

RATA!!!!!!!!


Barqa Champione!!!!!!!!!