zondag 19 augustus 2007

Zonnige mensenboel

Vandaag geen Noorderzon voor mij, na drie avonden heb ik het wel effe gehad. Elke avond schuifelen in de mensenmassa is niet elke avond leuk. Daarom maar flink wezen lopen naar richting Hoogezand naar mijn pa en moe. Eigelijk moet je een vaste plek hebben waar je kan bieren en mensen kijken. Na drie dagen heb ik nog niet echt een vaste plek ontdekt waarvan ik zeg dit is het! Leuk is het wel dat je er veel bekenden tegen komt. Een dame die je verwachtingsvol aan kijkt of je haar herkent of niet. wie was die dame? Een oude vlam zal ik met mijn kleine koker zeker wel herkennen. Na even nagedacht te hebben toch maar vragen waar onze oorsprong ligt. Die lag ergens op een of andere school, en na al die jaren ben ik waarschijnlijk nog niets verandert en helaas voor haar zij wel want herken er niets meer van.. Na het wederzijds informeren van burg staat, werk, kids en sport lopen weer onze eigen weg. Even later kom ik weer iemand tegen, welke altijd de gewoonte heeft over mijn buik te aaien net alsof hij mijn honger wil stillen. Mijn honger is dan als sneeuw voor de zon verdwenen. Na 2 rondjes geschuifeld te hebben besloot ik dat het maar eens tijd was voor een lekker witbiertje. Met het biertje ging ik op een strategische plek staan, je weet wel zn plek waar eigelijk iedereen langs komt. Dan blijkt dat je best wel veel mensen kent, van het werk, hardloperij, buurt en andere min of meer bekenden. Zelf word ik dan ook regelmatig aangetikt want krijg natuurlijk niet alles mee in de koker. Zo praat ik een tijdje met iemand over hardlopen, al heb ik geen idee dat ik hem daar van moet kennen maar het zal wel. Even later kom ik 2 meiden tegen die ik nog ken uit mijn actieve uitgaansleven., het waren toen wilde meiden, nu zijn het moekes met 2 of meer kinderen. Altijd leuk te horen hoe mersen kunnen veranderen, al geef het mijn wel een seintje van dat ik er ook nodig mee moet beginnen. Na het witbiertje is dat achterstandsgevoel ook helemaal verdwenen, Inmiddels is het goed donker geworden en de mensenmassa zwelt aan, het lijkt drukker dan drukker maar het blijft gezellig. Al die mensen in mijn achtertuin over een dag of 8 is dat helemaal weer voorbij en heb ik het park weer voor mijzelf. Tot die tijd is het genieten en mensen kijken want voor je het weet is dat voorbij.
Morgen maar weer…….

Geen opmerkingen: