zaterdag 11 augustus 2007

Waterland

Dit gaat niet over een of ander pretpark was het maar waar! Ik zat het weekend in te luiden met een heerlijke roti, en dit keer was het echt lekker want de vast kokkin leek weer terug gekeerd te zijn. Nadat ik bijna mijn vingers erbij opgegeten had liep ik naar de voordeur om gewoon effe de straat in de loeren. De eerste stappen in de gang klonken anders dan anders. Normaal is het step, step en step en nu was het flets, flets flets. Zoiets hoor je alleen als door water heen loopt. Terwijl ik mij dat bedacht zag ik dat de gang vol met water stond! Waar kwam het water vandaan?, ja natuurlijk de wasmachine, het oude ding was gaan lekken en in een mum van tijd stond de gang blank. Gelukkig loopt de gang iets af naar voren zodat het meeste water richting voordeur ging en daar stond zn 2 cm water. Dus dat van lekker wasje draaien van Trafasie leek me niet echt gepast. Het noodplan werd in werking gesteld, en sloot eerst het elektra af.en daarna probeerde ik de deur van de wasmachine wat af te dekken want het water bleef maar komen. Voelde me net een of andere matroos die een of ander luik van een onderzeeer niet dicht kreeg. Na 2 angstige minuten kwam er een einde aan de waterval en kon ik beginnen met het puinruimen. Allereerst ging het zeil eruit, het zeil wat al menige keer een waterpartij over zich heen had gehad. Daarna was het dweilen tot in de kleine uurtjes en waterland verplaatste zich voor op straat. Het oud beestje van een wasmachine zat nog vol met water, elke normale wasmachine heeft zn apart noodgevallen knop maar ja deze niet dus. Dus waande ik me als een soort groen mannetje en tilde de wasmachine met het water op richting de voordeur. Ik weet niet wat de hulk altijd at, maar wist wel dat ik dat die dag niet gegeten had. Met veel spierballen vertoon stond het ding voor op straat. Op de golven van water wat er uit kwam kon je makkelijk surfen door de straat. De volgende dag, was er niet veel meer te zien van de ravage. De hulptroepen waren aangerukt en we besloten tot aanschaf van nieuw zeil. De wasmachine werd te grave gedragen bij de vuilstort, na een korte ceremonie ligt het te rusten samen met andere afgedankte wasmachines. Na een uurtje was er niets meer wat zal herinneren aan waterland. Tja eerste tijd kan ik zelf geen wasjes draaien met die wasmachine……………


Donaties kunnen gestort worden op giro 555…………..

1 opmerking:

Michel zei

ff naar Mamamini voor een tweedehandsje? En Apeldoorn gebeld?