vrijdag 17 augustus 2007

Stoppen?

De laatste tijd heb ik wat met fietsers. Vorige week was het in negatieve zin en dan bedoel ik natuurlijk die frontale botsing. Eigelijk was ik dat alweer vergeten en dat is maar beter ook. Vanavond stond ik te wachten op het rode stoplicht bij een druk kruispunt bij de Suikerunie fabriek. De fabriek die vooral in de herfst weer van zich laat spreken met haar typische zoete lucht van de suikerbieten die verwerkt worden. Het duurde lang en ik stond ongeduldig te trappelen als een paard tot het sein op groen ging. Ik stond voor een stel fietsers, wanneer het groen zal zijn was ik sneller weg. Al zullen de meeste fietsers me naar een paar meter al wel ingehaald hebben. Dat was vandaag niet anders, het sein sprong op groen en ik schoot weg en na zn 40 meter hadden de fietsers mij bij gehaald. Opeens begon eentje langzamer te fietsen en begon te opmerking te maken dat het stoplicht alleen voor fietsers was. Eerst dacht ik dat hij ermee bedoelde dat ik gewoon op de stoep moest gaan lopen. Maar dat was niet het geval, want stelde hij hardlopers konden hier gewoon doorlopen. Die hoeven zich niet te storen aan het rode stoplicht voor fietsers. Even dacht ik dat die beste man een grapje maakte, maar daarvoor was zijn uitdrukking te ernstig voor. Zo inschattend had hij zelf niets met hardlopen, dus zal het een oprecht goed advies zijn geweest. Of ik daar een volgende keer het rode licht negeer? Ik denk dat ik die man dan teleurstel maar zn grote bietenwagen geef niet echt veel mee en al het andere verkeer wat er over het kruispunt raast ook niet. Aangezien ik niet lid ben van een of ander eng extremistenclubje en alleen een watergordel bij me draag zal ik gewoon maar tot 30 tellen want dan is het weer groen, en groen betekend GO!!!!

Geen opmerkingen: