donderdag 16 augustus 2007

Ik heb genoorderzond

Ik noorderzon


Hij noorderzont


Zij noorderzond


Zij hebben genoorderzond


Wij noorderzonnen

Vandaag is het Noorderzonfestival weer begonnen. Het Noorderzonfestival voor de 17de keer in jawel het Noorderplantsoen. 10 dagen lang staat het plantsoen bol van theater, muziek en andere culturele hoogstandjes. Ik ben er natuurlijk elke dag wel effe te vinden, want wie kan zn iets nu negeren in zijn achtertuin. Vanavond was het al aardig druk in mijn achtertuin, maar het was nog wel aardig te lopen in de drukte. Vorige jaar waren er bijvoorbeeld 110. 000 bezoekers en hadden de voorstellingen een bezettingsgraad van 85 procent! Traditiegetrouw kocht ik mij een Noorderzonshirt, dit keer een groene met een hondenpootafdruk op de voorkant. Wil eigelijk ook nog wel eentje mee nemen voor mijn ouders, vanwege het weggeven van de hond. Maar goed ik had een aantal rondjes gelopen en zag nog maar weinig bekenden. Dus installeerde ik me op een strategische plek waar ik de massa goed voorbij kon zien schuifelen. Biertje erbij en kijken maar naar de aanwezige mensen. Je hebt ze in alle soorten en maten. Van heel knap tot heel knap lelijk, Van dushi tot blondje, van alternatief tot punker. Getrouwde stellen met elke dezelfde soort jas aan, en rondvliegende kinderen. Iedereen is anders en dat maakt het mensen kijken des te leuker. Op Noorderzon kan iedereen een artiest zijn die op straat loopt, en het komt vaak onverwacht dat er een voorstelling op straat plaats vindt. Een neger met een reddingsvest die net deed alsof hij van de titanic of misschien wel van Amistad kwam, dwergen die vroegen om zo ver mogelijk weggeslingerd te worden. Hartelijk moest ik lachen om een of andere aso, die begon wat te roepen en er gingen meteen verschillende mensen om hem heen staan. Die mensen hadden pas later door dat hij alleen naar zijn vriend riep voor nog meer bier! Tja Noorderzonfestival brengt een bonte stoet van allerlei mensjes op de been.



Kom het zelf eens ervaren......

Geen opmerkingen: