donderdag 30 augustus 2007

Het weer

Het weer houdt mij als mens en loper dagelijks bezig, daarin ben ik niet de enige. Eigelijk houdt iedereen zich bezig met het weer. Het weer het is slecht of het is goed, bijna nooit er tussen in. Het weer is een gewild object om eens goed op af te reageren, over te zeuren en soms zelf op te schelden. Als loper heb ik altijd te maken met het weer, maar ik ben geen mooi weerloper. Dus ben in alle weersomstandigheden wel buiten te vinden. Goed voorbereid zijn wanneer je gaat lopen is het belangrijkste. Daarom heeft wartaal een heuse buienrader geïnstalleerd. Met een oogopslag is te zien wat voor weer het is, als je zelf nog niet wist. Naar buiten kijken is toch nog het meest betrouwbare bron lijkt me. Maar voor lange duurlopen (+ 2 uur) is het wel handig om van te voren te weten of je regen, zonvloed of sneeuw kan verwachten. Wordt het nat dan gaat er een extra boterhamzakje mee voor de gehoorapparaten, wordt het snikheet dan een extra flesje water mee, en wanneer het gaat sneeuwstormen natuurlijk mijn extra dikke loopmuts en een schep om me eventueel uit het sneeuw te graven. Altijd handig is het icoontje boven de buienrader, deze geeft hoe warm het is, wel zo makkelijk wanneer je twijfelt tussen een singelet of shirtje. Kortom als loper kom je nooit meer voor verrassingen te staan, mits je wartaal checkt natuurlijk ……………………….
In de stromende regen over de finish in Groningen

1 opmerking:

Anoniem zei

Inderdaad handig die buien radar, maar voor mij maakt het niets uit, regen is wel lekker..Als de hitte maar weg blijft.
Groet Rinus.