dinsdag 21 augustus 2007

(No) Limits

Vandaag effe geen Noorderzon, want er moet ook gewoon getraind worden. Het was grauw weer vandaag maar dat weerhoudt een echte loper er niet om zijn loopschoenen aan te trekken. Even had ik geen zin, want het bekende inkak halfuurtje rond 5 uur zat er aan te komen. Nou nog maar even op de bank. Hardrock muziek van Aerosmith om wakker te blijven. Maar hoe harder je best doet om wakker te blijven hoe sneller je ogen dichtvallen. Nummers zoals “ Aint that a Bitch “ en “ Nine lives “ gingen grotendeels ongemerkt aan mij voorbij. Het ging de ene gehoorapp in en de andere weer uit zoals ze het wel eens zeggen. Opeens had ik er genoeg van mijn luiheid en was binnen de 5 minuten in de kleren, wat waarschijnlijk een record is, want wat betreft loopkleding aantrekken ben ik net een vrouw.

Het was nog steeds miezerig weer en het begon eigelijk steeds harder te regenen. Ik vond het niet erg want die regen geeft eigelijk wel een rustgevend iets. Om het helemaal rustiger te maken besloot ik een mensschuwe route te lopen. Dus deed ik Dokwerd weer aan voor de tweede keer deze week. Heerlijk is het toch als het lopen weer vanzelf gaat, dan heb je namelijk alle tijd om de omgeving eens rustig in je op te nemen. Niet alleen dat maar ik maakte ook stiekem toekomstige loopplannen. Soms komen die ideeën spontaan tijdens het lopen in je op, en mijn ervaring is dan dat die doelen na moet streven. Zo wil ik dit jaar nog een marathon lopen, en heel stiekem zit ik te denken aan Amsterdam in oktober. Daar moet ik mij wel voor kwalificeren heb ik voor mezelf als drempel opgeworpen. Ik zal onder de 1:50 op de halve marathon van Groningen moeten lopen. Dat zet wat druk op de ketel en maakt de halve marathon er ook een stuk spannender op. Met een brede grijns over deze gedachten liep ik langs het starkenborghkanaal terug richting stad. Ik ben gelukkig wanneer ik lange afstanden kan lopen, en ben ook erg blij dat het nu na maanden kwakkelen weer kan. Heerlijk je zelf afbeulen in de wind of hitte of zelfs in de sneeuw. En heel opeens kwam de run van Winschoten in mijn gedachten, tja (nog) geen 100 maar 50 km lijkt me wel wat om mee te beginnen volgend jaar in Winschoten. Overmoedige Gedachten van een lopende gek? Wie zal het zeggen?

Ach we zullen het zien waar de gedachten me daadwerkelijk brengen.

1 opmerking:

Anoniem zei

grappig succes dinsdag!