vrijdag 19 mei 2006

Het regent....

We staren elkaar al een tijdje aan. liggend op de bank kijk ik door de lamellen heen naar haar, zij kijkt zittend op de venterbank door haar lammellen naar mij. Hoe lang we elkaar aan zitten te staren weet ik niet maar mijn stijve arm zegt me dat het al een hele tijd moet zijn. Ik staar naar haar mooie donkere ogen. Ze kijkt verwachtingsvol naar mij. Wat ze wil weet ik niet kan er alleen maar naar raden. Veel zin heb ik daar niet in, het is klote weer en de regen komt onbeperkt naar beneden en waarom ook niet het is immers een gratis goedje van moeder natuur. Voor de mn bankpas is het een rustige dag, want met dit weer begeef ik me niet buiten, zelfs het lopen sla ik een dagje over. Doe ik dan helemaal niets? nou vanmorgen al druk in de weer geweest met de '' huishoudelijke '' taken. Nou ja dingen wat al heel lang moest gebeuren, zoals het schoonschrapen van mijn oventje, dus daar kan nu zonder gevaar weer kip in. Maar goed ik zie dr nog steeds naar mij kijken, schijnbaar heeft ze ook niets te doen en verveelt ze zich.

Het is best wel gek eigelijk we wonen al best een tijd tegen over elkaar, maar weet haar naam niet eens. Zij weet die van mij ook niet dat weet ik zeker, maar misschien zal ik er eens heen moeten lopen om het te vragen. Maar dat is ook weer zo apart vindt ik. Na 4 jaar zeg je nog eens hey ik ben je overbuurman. Maar ja het is ook totaal niet mijn type, alhoewel ze een donkere type is denk ik niet dat het iets wordt. Het is een echte teef, een hele echte teef die de hele dagen achter het raam zit. Het is net een oud wijf, zit iedereen en alles in de gaten te houden en mij in het bijzonder. Misschien wil ze wel spelen, maar daar heb ik niet zn behoefte aan, die tijd van '' spelen '' heb ik toch wel een beetje gehad eigelijk. Kwijlen kan ze ook als de beste, want elke avond moet het raam weer schoon. Schijnbaar ben ik niet meer boeiend genoeg want ze is voor het raam verdwenen, de lamellen schots en scheef achterlatend. Misschien is haar bak met vreten voorgezet. Hoe dan ook ik val niet op teefjes maar op echte dames.........

Tja wordt weer eens tijd voor mijn dagelijkse tripje naar Jumbo..............

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou nou beetje lief voor de buurvrouw!! :)