zondag 14 mei 2006

Moederdag

Vandaag is het voor de mensen met moeders moederdag, dat houdt in dat je je ma of schoonma of beide wat extra aandacht geeft dan normaal. Gelukkig voor mij viel moederdag op een zondag dit jaar, omdat ik zondag zon beetje altijd bij mijn ouders ben hoefde ik er hier geen extra dag voor uit te trekken. Maar goed mijn vakantiegeld ging ten dele op aan het moederdag kadoo, want sinds jaar een dag koop ik zoiets in plaats van zelf iets te kliederen. Vroeger maakte ik het allemaal zelf, beschilderde kapstokjes, onherkenbare potjes en pannetjes en natuurlijk de tekeningetjes. De reactie van mams was altijd veelzeggend, kreten als '' prachtig " en " wat mooi " leken ozo gemeend, maar intussen kon je de gedachten wel raden. Het vreemde is dan ook dat op zolder geen spoortje meer terug te vinden is van die glorietijd. Al die mooie en prachtige kunstwerken is nergens meer te bekennen. Tja de juffen hadden toen iets minder breekbaars moeten verzinnen.

Maar goed het leven gaat ook door op moederdag, dus ik ging na het afgeven van " Het moederdagkadoo " gewoon weer een rondje lopen, voor het eerst dit jaar stak ik de provinciegrens weer eens over en liep voor de rest heerlijk, alleen die mosterdsoep van mams kwam na een paar versnellingen naar boven. Maar goed na een paar keer goed slikken zat alles weer waar het hoorde. Thuisgekomen waren er inmiddels 16 miljoen " voetbalkenners" bezig de definitieve selectie voor het WK af te kraken of juist toe te juichen. Waarom neemt Marco Huntelaar niet meer naar het WK was er veel te horen. Al die 16 miljoen kenners hebben elk een eigen oordeel enne Marco beslist en daarmee uit. Huntelaar zit nu vast te mokken bij bepke en zit de rozen die hij voor zn bepke gekocht had een voor een te plukken. Maar ja hij gaat met Foppe mee naar het jongeren EK. Dus die hoeft niet te gaan skutjezeilen om de zomer door te komen enne zelf denk ik dat we makkelijk Wereldkampioen worden met dit elftal.

Oja het boek zwaar gesponsord door de boekenclub vondt me ma prachtig en mooi, en dat zegt al genoeg........................

2 opmerkingen:

Anoniem zei

huntelaar heeft nog alle tijd...

Anoniem zei

Ik denk dat moeders best oprecht blij is geweest met alles wat je voor haar gemaakt heb.