zondag 21 mei 2006

Weg Doekoe

Het lijkt net of de honden het ruiken, je hebt je doekoe (geld) gekregen en men staat weer in de rij om het te gaan innen. Veel dingen zijn zo logisch als dat pinksteren en pasen op een dag vallen zoals huur, gas/electra, wijnvoorraad bijhouden, en een beetje ziekenfonds. Veel vaste lasten zijn dikke onzin, echt zinnigs zoals help de hongernegertjes in Afrika voor 5 euro per maand via Unicef. Nou kan je vertellen dat die directeur veel meer vangt dan alleen die 5 euro. Dan heb je nog de postcodeloterij waar je eigelijk verplicht aan meedoet, want stel je voor het zal maar gebeuren dat de hoofdprijs in je straat valt en jij hebt geen lot. Hierbij moet ik zeggen dat de kans dat de prijs hier valt wel erg klein is, heeeeeel erg klein is. Mijn straatje is welgeteld misschien 150 meter lang en dan ben ik nog ruim in mijn schatting. Naast mij doen er 3 andere randdebielen mee bij mij in straat. Het is ook voor een goed doel, die 7,60 euro wordt immners deels aan winnaars van die maand uitgereikt en wat er overblijft is weer voor de kids die zware kinderarbeid verrichten in Azie. Ik vindt dat allemaal best, goeie doelen en noodzakelijk kwaad.

Maar als er een ding is wat ik echt hopeloos nutteloos vindt is wel het betalen van de kabel-tv. Hoe durven ze het eigelijk om zoiets in rekening te brengen!!! en dan ook nog zoveel!!!. Wat krijg je ervoor? een stel blonde gevalletjes waarmee je overdag een woord moet raden wat elke kleuter zo weet, alleen die blondes vinden het zo vreselijk moeilijk. Verder wist ik niet dat je moest betalen om herhalingen te zien van The a-team en dat soort shit. Ik wil het dan nog niet eens hebben over de Rtlboulevard achtige programmas en de lekker goedkoop ingekocht shows van Oprah. Als ik een stel jankende vrouwen wil zien ga ik wel googlen!! Maar goed voor dit soort debielengedoe vragen ze geld, en het stomste is dat ze het geld blijkbaar erg nodig zijn want ze sturen je een rekening en de week er op heb je meteen al een herinnering en weer 6 dagen erna al een aanmaning. Je zal denken dat ik slecht bekend sta maar denk haast dat zij er zelf slecht voor staan, dus elke eurocent kunnen ze gebruiken. Het is toch vreemd dat je mag dokken voor iets wat je ziet wat mede dankzij een of andere flutsponsor mogelijk gemaakt wordt? Denk daarbij aan de reclames die er overal tussen door komen. Helemaal belachelijk zijn die zinnen van '' Deze film is mede mogelijk gemaakt door '' en dan wordt er zn debiele keukencentrum ofzo genoemd. Het is stom en achtelijk, want de programmas worden mede door mij en jij en wij en ons en allemaal mogelijk gemaakt!!, en zeker niet door een stom keukencentrum.....................

Denk dat ik niet meer ga betalen, WK kan ik wel bij pa en ma zien en ER komt me de strot wel uit langzamerhand......


1 opmerking:

Michel zei

Hé .. er zit een knop op je TV, die helpt je zo uit de puree!
(Oud Hollandsch gezegde)