donderdag 25 mei 2006

Zekerheid

Vandaag is het hemelvaartsdag, dat zal jullie wel niet ontgaan zijn. 500 km file door het land, zeurende kinderen en veel regen. Dat zijn de ingredienten van hemelvaartsdag in Nederland. Op zn dag als deze zal je een verhaaltje verwachten over wat hemelvaartsdag inhoudt enzo. Daar doe ik niet aan mee, dat laat ik over aan al die anderen. Het boeit me niet zo wat er precies gebeurt is. Misschien was Jezus de pimp van Magdalena, en de rest wat er aan de tafel zat haar klant. Of misschien was het wel een gang, met Magdalena als leider van de club. Misschien had Jezus en Magdalena een aan/uit relatie en zijn ze vanwege de kids bij elkaar gebleven. Maar het kan natuurlijk ook anders zijn geweest, hoe anders weet ik ook niet, daarvoor zal je de boekjes op moeten naslaan. Daar vindt je namelijk 1001 verschillende versies. Allemaal erg onzeker wat er gebeurt is in die tijd..

Wat wel een zekerheid genoemd kan worden is toch wel de nieuwe polis van mijn uitvaartverzekering. Daarin is in opgenomen een terrorismedekking. Dit houdt weer in dat wanneer je wordt opgeblazen of anderzins met terrorisme te maken krijgt je daarvoor verzekerdt bent. Het totaal bedrag wat verzekeraars hiervoor vrijgemaakt hebben is 1 miljard euro per jaar! Wist dat een uitvaart aan de prijzige kant is maar zoveel...... Leuk is ook punt 1.3 in de polis, daarin staat dat je preventieve maatregelen moet nemen om te voorkomen dat je betrokken raakt bij een aanslag en de schade zo beperkt mogelijk te houden bij een aanslag. Dat is natuurlijk heel leuk bedacht. Wat moet ik dan doen als ik in de bus wil stappen en er zitten allemaal palestijnen in? Nou ja allemaal, er hoeft maar eentje in te zitten. Een bus later nemen? Dan kan je in Amsterdam Zuid-Oost of Rotterdam Charlios nooit meer met de bus laat staan de metro. Wat dan als ik de UruzganMarathon wil lopen? Of een goedkope All-in vakantie in Bagdad boek? Ben ik dan verwijtbaar bezig? wordt er dan niets meer vergoed als ik in 1001 stukjes gehakt of geblazen wordt? Niet dat ik iets heb aan die vergoeding maar het gaat mij om het idee. Dus mocht ik eens ten prooi vallen aan zn aanslag tijdens die Uruzganmarathon bijvoorbeeld hoop ik toch wel dat ze het zo goed doen dat er niets meer terug te vinden is heb je ook geen kosten dan. Maar ja tegenwoordig met die slechte oostblokkwaliteit van de expolsieven is dat ook erg onzeker..............

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Rustgevend idee dat als je dood bent door een aanslag je daar in ieder geval voor verzekerd bent. 6 Plankjes... voor zover nodig. Het zou goed kunnen zijn dat ze goedkoper uit zijn door zo´n aanslag. Wat blijft er nou helemaal van je over?
Ik hoop voor je dat je niet verzekerd bent van het slachtoffer worden van een aanslag.
Vergeef me mijn sarcasme
:))

Anoniem zei

Iets meer respect voor de Schepper is nooit verkeerd.

Rogiers wartaal zei

Ik zeg toch misschien dit of dat??? Ik zeg niet dat het zo is of dat ik het zo vindt..........

En waarom respect voor een sprookje? Heb alleen respect voor een zichtbaar ander :)

Anoniem zei

Als je het niet zou vinden, zou je het toch ook niet op zo'n manier zeggen?

Rogiers wartaal zei

Dan zal ik als ik jou was het stukje nog eens lezen, want er staat duidelijk suggesties van hoe misschien het geweest kan zijn. Als ik er zelf zo over dacht had ik geschreven ik vindt dat.... of het is zo dat.....

Anoniem zei

Had een paar dagen geleden een reactie geplaatst, en nou is die weg :(
Ik wou dus toen zeggen dat ik het inderdaad verkeerd gelezen had.
Verder weet ik het niet meer...

Anoniem zei

Had een paar dagen geleden een reactie geplaatst, en nou is die weg :(
Ik wou dus toen zeggen dat ik het inderdaad verkeerd gelezen had.
Verder weet ik het niet meer...

Anoniem zei

Had een paar dagen geleden een reactie geplaatst, en nou is die weg :(
Ik wou dus toen zeggen dat ik het inderdaad verkeerd gelezen had.
Verder weet ik het niet meer...

Anoniem zei

Uh dit was ook niet helemaal de bedoeling :@