maandag 12 juni 2006

Genoeg gekken

Omdat het zo warm is vandaag besloot ik om pas tegen half negen in de avond te gaan lopen. Schijnbaar had ik gedacht dat het dan koeler zal zijn, maar dat was valse hoop. Maar ja het lopen moet toch gebeuren dus ging ik toch hetzij op een rustig tempo. In de stad liep ik mensen voorbij die heerlijk op hun stoelen voor het huis een biertje zaten te drinken. Sommigen zaten me aan te kijken of ik niet goed bij was. Wie gaat er nu sporten met dit weer? Die vraag leken ze allemaal te hebben, hier en daar werd er een opmerking gemaakt over mijn flitsende broekje. Maar de meesten kwamen in die paar seconden dat ze me zagen tot conclusie dat ik wel goed gek moest zijn. Tja geef ze eigelijk eens geen gelijk, vanuit hun stoel gezeten dan. Zit je daar met je potje bier, het enige sport wat je zelf doet is alle wk-wedstrijden op tv te kijken. Dat kan je ook wel een sport noemen want daar voor heb je toch ook wel conditie voor nodig, want het is erg vermoeiend om steeds naar de koelkast te moeten lopen om je biertje te halen. Dan moet het ook nog eens snel gaan want je wilt natuurlijk geen doelpunt missen.

Maar goed ik liet ze mooi mijn hielen zien en spurtte de buurt uit. De eerste kilometers kwam ik eigelijk alleen maar een paar skeelers tegen. Net toen ik begon te denken dat ik misschien wel de enige was die op het idee was gekomen te gaan lopen kwamen er twee studentes aan gejokt. Schijnbaar hadden ze beide de benen niet geschoren want ze liepen er met lange broeken. Even dacht ik dat ik de verkeerde afslag genomen had en in Staphorst terecht gekomen was. Een paar meter later kwam ik nog eentje tegen, zij had wel een korte broekje aan maar was duidelijk al aan het einde van haar Latijn. Even leek het erop dat ze smekend naar mijn water keek, ik deed net alsof ik dr niet zag en begon zonder mededogen mijn tempo op te voeren. Ik was niet de enige gek op de weg, kwam er steeds meer tegen, de meesten met een knalrode kop en heel dom veel te warm gekleed leek het en Veelal zonder water. Sommigen waren echt ver heen, het groeten (zoals motorrijders ook onderling doen) ging maar moeizaam bij hun. Bij mij kwam het gemoi de hele 13 km er vlot uit, maar ja ik had ook genoeg water mee. Tja het is wel grappig dat groeten, want ook al lopen ze in de warmste kleren en hebben geen water bij zich tijdens de tropische warmte en hebben zon rode kop dat het net lijkt of ze aan het bevallen zijn. Het blijven toch ook lotgenoten euh… hardlopers en wij zijn een grote familie. Misschien vraag ik voor mijn verjaardag een toeter, zodat ik kan toeteren als ik weer wat andere hardlopers tegenkom………

Zo gek is het hardlopen in de warmte ook niet hoor want die hitte, dat valt toch best wel mee?????

Geen opmerkingen: