zaterdag 10 juni 2006

WKvrouwen

Het WK is begonnen, en iedereen zal het in Nederland wel weten. Overal Oranje daar heb ik al eens over geschreven. Ik heb nog niet zoveel ballen tegen het hoofd gehad dat ik nu vergeetachtig aan het worden ben. Vanavond is het dus van start gegaan met 2 wedstrijden. Er werd zelfs een minuut stilte in acht genomen. Nee niet voor hongerend Afrika of voor de watersnood in Suriname. Nee ze waren uno minuto stil voor de overleden voetbalhelden. Helden zoals George Best die zijn lever kapot zoop en een rijtje andere helden waarvan ik de namen zo niet meer weet. Ik vindt het allemaal best, best onzinnig wel te verstaan maar ja het duurde maar uno minuto en dat was voor veel Duitsers al heel moeilijk, maar ja die George Best was dan ook geen Duitser. 32 schillende landen uit de hele wereld doen mee, hopende dat ze allemaal mee zullen werken aan een waar spektakelstuk. Vooral de Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen zijn er goed in om het publiek te vermaken met aanvallend voetbal. Bij Nederland is het vaak nog helaas zo dat het balletje steeds terug wordt gespeeld naar de keeper of een beetje achterin rond gespeeld wordt. Zoiets is spannend als je bij Veendam op de tribune zit maar niet op iets groots als het WK. Maar ja ieder land heeft zo zijn eigen manier van voetbal, De Italianen vinden het leuk om alleen verdedigend voetbal te spelen. Bij dat soort landen zal je haast in slaap vallen. Gelukkig is er dan voldoende op de tribune te bewonderen.

Soms lijkt het net of de cameraploeg de ontevredenheid bij de bankzitters thuis over het verloop van een wedstrijd goed aanvoelt. Bij dat soort wedstrijden gaan ze dan de tribunes af om de supporters te spotten. Vooral bij de zuidelijke landen zijn die supporters duidelijk aanwezig. Veel mooie vrouwen nemen dat soort landen ook mee. Mooie uitgedoste vrouwen en dames in de kleuren van hun land. Dansend op de samba of op de mee gebrachte trommels en dronken van geluk omdat ze nog steeds voorstaan en dat zij er bij zijn.. Tja dat heeft gewoon iets moois, iets vrouwelijks. Hier bij het Nederlands legioen gaan ‘ onze ‘ vrouwen verkleed als leeuw of laten zich helemaal behangen met sponsordingetjes!! Daar is niets vrouwelijks aan toch? Soms zit ik te kijken en denk waar zijn een beetje mooie vrouwen te vinden? Brazilië?nee teveel travos, Zweden?das is te blond, Engeland?te truttig en Iran ook niet want wil wel iets meer zien dan alleen een Burka. Vrouwen uit landen zoals Ivoorkust, Ecuador, Angola, Argentine, Trinidad & Tobago zien er wel goed uit. Misschien wil ik wel naar Ecuador, die speelde vanavond, helaas voor mij was de wedstrijd zeer boeiend waardoor de camera’s veelal op het veld gericht bleven staan. Maar wat ik zag op de tribune was mooi. Ik moet na het WK maar eens bedenken hoe ik er kom, vakantiegeld is namelijk al weer op. Misschien is het een idee als ik daar politiek asiel aan ga vragen, als ik mijn wartaal.com er laat lezen begrijpen ze het vast wel. Ach eerst de wedstrijden van andere landen maar afwachten wat daar op de tribune zit misschien wordt het wel Costa Rica of heel misschien wel Togo………..

Geen opmerkingen: