zondag 11 juni 2006

Pffffffff

Lekker weertje he, voor velen is de omslag van kutweer naar een tropische hitte wel effe wennen. Zo moet ik dus s morgens al vroeg aan de bak met het lopen, want zo rond het middaguur kan je het lopen wel vergeten tenzij je levensmoe bent natuurlijk. Vandaag ging ik aapjes kijken in het bejaardentehuis, maar het is niets aan hoor ze lijken allemaal op elkaar, zelfde kapsel, zelfde nylonkleding. Het bejaardentehuis van mijn oma houdt eerdaags een grote opruiming. Het klinkt best wel eng moet ik zeggen, of het met het warme weer te maken heeft weet ik niet. Trouwens over het bejaardentehuis gesproken, ik vindt het eigelijk toch maar wat. Je wordt als je oud bent er heen gebracht en krijgt dan op zondags bezoek van je kinderen en of kleinkinderen. Ook al is het 30 graden je krijgt je warm vreten om 12 uur en je boterhammetje rond de klok van half zes. Het doet me denken aan mijn opa die elke dag op vaste tijden zijn beesten voert. Wat eigelijk helemaal erg is dat ze die oudjes zo voor de gek houden. Kom ik daar binnen is alles natuurlijk oranje. Tja het kan niet oranje genoeg zijn met veel dementen onder dak want anders vergeten die het zo weer dat het WK bezig is. Maar ik vindt toch niet dat je ze voor de gek mag gaan houden door 3 prijzenbekers voor bij de ingang neer te zetten. Die oudjes denken daar dat de winnaar van het WK (waarschijnelijk Brazilie) het persoonlijk op komt halen. Ik zie het al voor me dat er bepaalde oudjes met fotocamera in de slag bij de deur staan te wachten tot Ronaldo en de andere kanaries de beker komen opeisen. Ik zie het nog wel gebeuren dat de leden van de soos van de plaatselijke katholieke kerk zich voor gaan doen als Brazilianen. Houtigere Jan Klaasen figuren die een sambalpasje proberen te maken en met hun puisterige koppies '' Brasil Champione '' roepen. Dat zie ik al helemaal voor me. Sneu sneu en nog eens sneu.

Maar ieder zijn ding. Ik geniet bv met volle teugen van het WK. Ik heb een zwak voor die kleinere landen. Landjes zoals Trinidad & Tobago, Angola, Ecuador zijn erg leuk om naar te kijken, sterker nog ze zijn niet eens de mindere tegen de grote ploegen. Dat soort landen spelen nog voor God en Vaderland. Spelers van Togo bijvoorbeeld waarvan hun premies al in andersmans zakken is terecht gekomen. Heel sneu denk ik dan, die het geld heeft kan er weer een AUDI voor kopen en zij die het geld niet krijgen kunnen de hongertering krijgen. Het maakt me hart echt week wanneer dan Togolees zegt dat God de ploeg wel de weg zal wijzen ipv het geld of trainer. Nou dat is heel knap dat je daarin geloofd, misschien houdt God niet eens van voetbal en waarschijnelijk heeft die gozer nog nooit echt geld geroken, want merendeels van de spelers die actief zijn op het WK zijn al besmet door het geldvirus. Juist daarom ben ik voor al die kleinere landen, landen die op zn kop staan als ze 0-0 gelijk spelen tegen een stel blondjes uit zweden. Dat is prachtig en ik gun ze dat ook van harte. Ik hoop ook van harte dat wanneer Oranje uitgeschakeld is een van die kleine landen Champione wordt!

Dus Trinidad & Tobago CHAMPIONE
of Ecuador
of Angola
of misschien wel Ghana......



Trouwens die Togolees heeft dikke pech, want God is blank en houdt niet van voetbal......................

Geen opmerkingen: