donderdag 8 juni 2006

Verliefd

Ik ben verliefd en denk, nee weet zeker dat het wederzijds is. Na al die tijd kunnen we niet zonder elkaar. Dat het wederzijds is weet ik eigelijk niet, maar ik voel me er heel prettig bij en daarom denk ik dat het wederzijds is. Dit is gewoon liefde in al haar facetten. We gaan eigelijk al 7 jaar met elkaar. In die tussentijd heb ik wat akkefietjes gehad maar ja die tellen niet mee vindt ik. Ze geeft me zoveel, zoveel kan ik nooit teruggeven. Ik doe mijn best en mijn aanwezigheid doet haar goed. Waar ik ook ga buiten ik kan haar voelen en ruiken, want ze ruikt zo vertrouwd als geen ander. Wanneer de warme zonnestralen tevoorschijn komen laait de liefde als een ongecontroleerde vuur weer op. Dit is liefde zoals ik die nog nooit gekend heb.

Ik ben verliefd op Groningen mijn bloedeigen stad. De enige stad waar Youp van het Hek nooit negatief over lult, de stad die SBS schijnbaar ook weet te vinden in haar reclames, en de stad zonder die snelle spoorlijn. Maar dat maakt mij niet uit, des te minder hoef ik haar te delen. De stad met de ‘’ Olle grieze ‘’ het Noorderplantsoen, Stadspark en de grote markt. De stad met haar studentes, terrassen en levendigheid. Door mijn stad kan ik uren lopen dwalen, maar zal er nooit in verdwalen. We kennen elkaar door en door elk steegje elk straatje. De stad geeft ook veel om te kijken naast het cultuur enz0 ook veel mooie dames, dik of dun, jong of oud alles is in de scene aanwezig. Waar ik ook buiten de stad aan het hardlopen ben, haar contouren blijven altijd zichtbaar en rustig afwachtend tot ik weer terugkeer.. De Olle grieze (Martinitoren) of de aperots (Gasuni) wijzen me altijd weer op de goede weg. Het is ook niet zo gek, want de stad lijkt haast een eiland van de levendigheid, met er om heen niets anders dan serene rust . Dat maakt de stad zo bijzonder.

Tja ben verliefd op Groningen en dat is helemaal wederzijds……………

1 opmerking:

Michel zei

Heb sinds kort een leuke Grunnegse aan de haak..zal dus wat vaker me met jouw grote liefde bemoeien :-)