maandag 5 juni 2006

Verbroken beloftes.

Toen ik vanmorgen uit bed kwam wist ik effe niet precies wat voor dag het was. Had geen kater dus daar lag het niet aan. Was het nu maandag of zondag. Misschien was het wel een zondagse maandag. Om verdere hoofdbrekens te voorkomen hield ik het op het laatste. Een zondagse maandag is toch wel iets anders dan een maandagse maandag, de bussen beginnen pas tegen het middaguur te rijden (in Afrika rijdt het beter) en voor de rest is het stil op straat, want iedereen is een of ander pretpark of meubelboulevard ingedoken. Ik vindt het best, ik doe mijn normale ding wat ik op een echte maandag doe, namelijk het huis een beetje op orde maken. Klinkt lekker burgerlijk maar ja moet ook gebeuren toch? En een sma versie je niet in een rommelige huis lijkt me.

Terwijl ik de keuken een grote poetsbeurt aan het geven was bedacht ik me dat ik afgelopen weekend 2 beloftes heb verbroken. De eerste belofte heb ik zaterdag gebroken door weer eens wat boeken te kopen. Tja het klinkt stom en dat is het eigelijk ook wel. Maar ik heb er zoveel, en daarvan zijn er nog een fors aantal ongelezen. Het lijkt hier soms wel op de bieb van Alexandrie in Egypte. Nu overdrijf ik wel een beetje erg want om mijn verzameling te gaan vergelijken met de grootste bieb van de wereld gaat natuurlijk wel erg ver. Alhoewel als je alle woorden die in de boeken staan achter elkaar zal leggen kom ik wel een heel eind de wereld in. Aangezien ik sneller boeken erbij koop (en dat is haast elke week) dan ik kan lezen moet ik toch maar eens een boekenstop inlassen voor een onbepaalde periode. De tweede belofte slaat nergens op, maar ja een belofte is een belofte die je hoe dan ook moet nakomen, alleen weet ik niet zo hoe ik deze belofte überhaupt na moet komen. Een vriendin moet een deze dagen bevallen, nee ik ben niet de dader. Maar riep wel heel hard dat het zondag zal komen. Nou de zondag is voorbij, en het kind is er nog steeds niet. Die heeft mij vast gehoord en is expres blijven zitten en Zn kind trek je er ook niet zo effe uit. Maar ja vandaag is het ook een beetje een zondag dus wie weet, en misschien komt het kind pas als het echt zomer wordt en dat zal best nog wel eens een weekje kunnen duren. Volgende week zondag bijvoorbeeld tijdens Nederland - Servie-montenegro en dan heb ik toch maar mooi effe aan mijn woord gehouden………

Geen opmerkingen: