vrijdag 9 juni 2006

Water

Het was en is nog steeds prachtig weer buiten, de mussen spreken al met elkaar af wie wanneer dood van het dak gaat vallen, zodat het een beetje gespreid over de zomer gaat gebeuren. Omdat het zulk mooi weer was besloot ik maar om te gaan hardlopen en in de middag toen de zon lekker zat te branden. Heel onverstandig hoor ik al menig persoon roepen maar in dit geval heb ik er natuurlijk weer een heel verhaal bij. Ten eerste is de komende maand s avonds lopen er niet bij, want vanavond is het WK afgetrapt en dat duurt wel effe een maand. Verder is het zo dat wanneer de marathon van Groningen zich aandient het ook bloedje heet kan zijn. Dus een soort hittetraining. De werkelijke reden is eigelijk dat ik verslaafd ben aan het lopen maar ja dat hoeven jullie niet te weten toch? Het mag ook geen wonder heten dat ik na 10 minuten al met een droge bek liep. Gelukkig voor mij had ik een band omgedaan, met daarin wat flesjes water. Je weet wel Palestijnen hebben ook z’n ding, maar dan hebben ze er bommen in hangen. Omdat ik niets op te blazen heb doe ik er gewoon water in. Water wat in die 75 min lopen eigelijk mijn kostbaarste bezit genoemd mag worden.

Zonder water geen leven, en daar kunnen mijn huisplanten goed over mee praten. Nou ja konden, alleen de clivia leeft nog, maar ja dat is zon sterke plant dat wanneer je er een vaatje of 2 Borssele erin stopt vrolijk door blijft gaan. Bij mij werkt dat niet, met een zon vaatje wordt het al gauw een kankertje of 2 en hardlopen met dit weer zonder water zal nog sneller gaan dan die kanker.. Maar goed al lopende keek ik goed uit of er niemand in de buurt was die mij het water afhandig wilde maken. Eigelijk is dat een groot waanidee, want hier hebben we genoeg water, we hoeven de kraan maar om te draaien en er komt onbeperkt water uit. Zelfs Suriname heeft sinds kort voldoende water, maar dat komt niet uit de kraan. Ik bedacht me dat we hier wel boffen, want in veel landen in Afrika hebben ze niet eens een kraan om aan te draaien. De paar die er wel een hebben draaien er nooit aan omdat er toch niets uit komt. Daar moeten ze in sommige landen wel kilometers lopen willen ze bij wat water terecht komen, ook al doe je het hardlopend, water halen is daar haast een dagtaak. Het lijkt oneerlijk verdeeld, wij teveel, zij te weinig. Maar wie gaat er dan ook voor de lol de neger spelen in droog Afrika terwijl hier het water rijkelijk vloeit? Waarom zijn ze niet met zn allen deze kant opgekomen, dus nog voor Verdonk en nog voor dat er uberhaupt grenzen bestonden die de dorstige kelen konden tegenhouden. Eigen schuld dus!, maar ja ga er mijn hoofd ook niet meer mee moe maken nu, heb het eerst druk met het WK, daarna zie ik wel of ik wat litertjes gemeentepils kan schenken.

Zo nu eerst maar effe een biertje………………

Geen opmerkingen: