woensdag 5 april 2006

Als de lente komt........

Hele verhalen zaten in mijn hoofd, verhalen over lammetjes, narcissen en tandartsassistentes enzo. Wilde het hebben over het moddergooien van Verdonk richting Ruttel of was het nu Rutte of Rotte ach wat maakt het uit. Jaa de strijd is losgebarsten. Maar zo boeiend is het niet om daar over te schrijven. Nederland .... euh Vvd gaat straks met de verkiezingen ten onder met jawel Hirsi Ali. Maar goed dat was het politieke gedeelte. Nu over naar de leuke dingen, hmmm tja ..... oke nog een keer nu gaan we over naar de leuke dingen.............. Ik had eigelijk nog wel een leuk verhaal over de lente, want vanaf deze plek waar ik nu zit heb ik een gigantisch mooi uit zicht. Tja dat is ook niet zo verwonderlijk als je op lokatie woont in de binnenstad van Groningen. Ik kijk heel mooi tegen een 12 meter hoge muur aan. Ik heb een pleintje helemaal voor mezelf, 6 stoeptegels breed en nog weet ik veel wat stoeptegels lang. Aan de rechterkant zie ik, het bouwwerkje van een indische rest. met natuurlijk echte indiers. Die indies hebben heimwee naar India, dus daarom hebben ze zn bouwvallig schuurtje gezet. Tja lijkt echt op de derde wereld die je van tv kent. Ik zal me zelf niet zijn als ik die mensen ging helpen. Dus elke avond na het eten breng ik gewoon het eten wat over heb naar hun. Nou contact heb ik er niet mee, er is iets met papieren ofzo, ik zet de kliekjes voor het hokje en is het zo weg en niet eens dank je wel.

Aan de linkerkant van mijn eigen sintpieterplein zie ik de lente aankomen. Daar staat een enorme uit de kluiten gegroeide vlinderstruik op het punt zich zelf tot leven te wekken. De eerste knoppen zitten er alweer op, elke dag wachtend op het streepje zon wat er zo rond 3-en te voorschijn komt. Ja dat heeft die nodig, hierdoor krijg ik nu echt het lente gevoel van! Ik moet me echt bedwingen om geen lammetjes te gaan schilderen op die prachtige muur. Misschien worden die lui van het restaurant nog eens allemaal gepakt, dan is de herrie voorbij en dan kan ik er best wat moois van maken, lange tafel, mooie stoelen, planten enzo. Als er een inval komt zal ik opletten dat ze iedereen meenemen, ook al moet ik naar die lui van Verdonk en Co om te zeggen dat ze er nog 3 vergeten zijn die in het hokje stonden te roken.

Tja die lente is gewoon prachtig!!!!!

Geen opmerkingen: