zondag 30 april 2006

Resultaat of Passievoetbal?

Sinds jaren is het me gelukt nuchter te blijven op Koninginnedag. Tja volgens sommigen is dat ook niet vreemd voor mij als nuchtere groninger, sinds Ron Jans bekend is geworden weet iedereen ineens dat ik ook in Groningen woon en dat ze hier vaak nuchtere zijn dan in het '' westen ''. Het is eigelijk wel een eer dag ik daar in het westen in een adem genoemd wordt met Ron Jans ( de trainer van Fc Groningen), het enige wat wij met elkaar gemeen hebben dat we eens in de week in het zelfde stadion zitten en dat we bij dezelfde winkel onze cds halen. Maar goed om effe de laatste uren van Koninginnedag nuchter te blijven besloot ik eens te gaan surfen, nee niet op de Hoornseplas of zuidlaardermeer, maar ozo nuchter op het www. Omdat ik al veel weer gelezen had vandaag en geen zin om weer lappen tekst te moeten doorspitten naar wat leuke nieuwe woordjes besloot ik weer eens in de *** chatbox te gaan. Dat is altijd lachen daarzo, puberale pubers die naar van alles op zoek zijn, huisvrouwen opzoek naar iets wat ze al jaren geleden verloren zijn, skinheads die de Ali's en Mohammeds aan het uitdagen zijn enz enz. Verder lijkt het er wel op dat iedereen daar een gaatje zoekt om te vullen. Maar goed ieder zn eigen gaatje zal je denken.

Alhoewel het denkniveau aardig aan de lage kant is daar besloot ik toch om effe te blijven hangen. Ik raakte aan de chat met een dame die hier niet zover vandaan woont, volgens haar zeggen 2 straten. Lekker spannend dus, ze was een doorgewinterde chatter en vroeg me meteen op de man af met welk resultaat in mijn gedachten ik met dr ging chatten. Tja resultaat?? wilde eigelijk gewoon de laatste uren van deze koninginnedag gewoon nuchter doorbrengen met wat oeverloos gezwets over waar je vandaan komt, wat je aan hebt, hoe je naam heet en hoe oud je leeftijd is. Oeverloos is dit zeker te noemen, zeker wanneer je bedenkt dat ik met de dames van Jumbo diepere gesprekken heb. Maar toch werd dat oeverloos gezwets toch iets om hier mijn log over te schrijven. '' Met welk resultaat in gedachten ik het gesprek was aangegaan " Ze klonk me echt een voetbaltrainer die teveel op talpa heeft rondgezworven, maar desondanks bleef ik braaf op haar golflengte want wilde me niet laten kennen, al kende ze me niet.

Ik antwoorde: aan resultaatvoetbal doe ik niet echt, want anders had ik wel gezegd of we niet effe konden neuken op zn mooie dag als deze, dus bij jou of bij mij? Liever bij jou want heb net schone lakens enz. Ik ben meer iemand van Passievoetbal, tja hoe leg je nu zn iemand uit wat passievoetbal inhoudt. Dit houdt wel in dat het resultaatvoetbal een subdoel wordt voor later, en dat het passievoetbal voorop staat, wat dat passievoetbal dan precies inhoudt bij mij ben ik zelf ook niet achter, maar het is in de trant van iemand platlullen met je geleuter over hardlopen, koken en andere zaken wat niets inhoudelijks heeft, want zeg eens eerlijk, wat is er inhoudelijk aan vragen zoals: wat voor werk doe je en is dat leuk?, koop of huurhuis?, lang single?, broers of zussen? enz. In dit geval hield het platlullen in dat ze er eindelijk na 3 uur een einde aan het gesprek maakte omdat ze te moe werd om nog fatsoenlijk te typen......

Maar ja had wel effe mooi mijn (sub)doel gehaald, nuchter blijven tot na 12-ven.......

Geen opmerkingen: