woensdag 19 april 2006

Koken

Voor de 1 een leuke bezigheid wat hem of haar van de straat houdt voor een ander is het een gruwelijke bezigheid waar hij of zij zo snel mogelijk klaar mee wilt zijn. Ik kan je aanraden om dus voor je ergens gaat eten eerst te kijken tot hoeverre die persoon van koken houdt. Mocht dat het geval zijn dan kan je rekenen op een ware traktatie voor geest en maag. Als je bij iemand terecht komt die er niet van houdt kan je rekenen op een diepvriesproduct of een snelle afhaal. Ingewijden rond mijn persoontje weten wanneer ze komen eten zich geen zorgen hoeven te maken, al zeg ik het zelf. Tja eigelijk best arrogant om het zelf te zeggen vindt ik, maar ja ik hou er nu eenmaal ervan om iets lekkers en moois op tafel te zetten. Of dat nu voor 2 man, voor 1 of 70 dat maakt mij niet uit.

Eigelijk wil ik nog wel een stapje verder gaan, tja laat ik dat maar eens toen heb er zin in vandaag!!! Ik weet dat ik een van de weinige ben die kookt, nou regelmatig kookt. Rond etenstijd is het hier in de straat een komen en gaan van brommertjes met achterop een kist maar daar in een pizza, chinees of anders. Dat is eigelijk ook helemaal niet gek want er wonen veel junks ...... euh studenten bij mij in de straat, ik denk dat de studentenpopulatie rond de 90% zal uitkomen als er geteld zal worden. Studenten en junkfood dat hoort net zo erg bijelkaar als een bal bij een voetballer. Ik vindt het gewoon leuk om te huilen bij het snijden van een ui, mijn vingers te branden aan een hete pan, mij telkens weer in de vingers te snijden, onder de knoflooklucht zit, omdat ik zonodig 2 teentjes moest snijdenm, De pindasaus net zo taai is als plamuur en de biefstuk xxxl doorbakken is. Tja dat is koken op zn best, nou ja beter gezegd op zn Rogiers.

Heb er natuurlijk wel een duidelijk doel bij, want liefde gaat door de maag, ja toch dames???????

Geen opmerkingen: