woensdag 26 april 2006

Kleine Haile

Vandaag was het de dag na gister, dus een geschikte dag om te lopen. Het is mijn vierde week dat ik nu weer aan de loop ben. Tot nu toe gaat het aardig goed, tja de conditie is natuurlijk nog niet terug maar dat kan ook niet als je zoals ik uit een winterslaap komt. Maar goed weer heerlijk met de korte tight en shirt aan, terwijl ik mijn schoenen aan trok bleek duidelijk dat van mijn trouwe paar loopschoenen afscheid genomen moet worden. Het profiel van de zool is zn beetje weg gesleten en in de hakken zitten gaten die aardig groter zijn dan het gat in de ozonlaag. Tja ik durf nauwelijk uit te rekenen hoeveel km die schoenen mijn gedragen hebben, eigelijk is het vragen om problemen als ik hier langer op door blijft lopen. Barcelona, Berlijn, tig keer Groningen, Norg, Amsterdam, Nijmegen, Hoogezand en zo zijn er vast zat plekken waar ik nu effe niet zo aan gedacht heb. Het is effe wachten op '' de volgende maand '' en dan trek ik een sprintje naar Runners om daar het broertje van mijn gepensioneerde schoenen aan te schaffen, een fris en jong broertje wel te verstaan die mij vele kms zal dragen.

Maar goed niet gehinderd door mijn afgedankte schoenen liep ik weer lekker, eerst was ik zo braaf geweest om met jasje aan te gaan lopen, maar dat was me veel te warm. Dus effe snel langs huis om het jasje in te leveren. Het was een drukte van belang in het park, velen genoten van het zachte weer of kwamen speciaal naar de beer van het plantsoen kijken. De beer die uit zn winterslaap ontwaakt is, en het park onveilig maakt. Politie op de been, die haast het zelfde rondje park deed maar dan schuifelend. Misschien waren ze wel gekomen om mijn training in goede banen te leiden. Bij de speeltuin leek me dat geen overbodige luxe, want daar stonden me een horde kids op te wachten elke keer als ik er langs liep. Een horde kids van een of andere kinderopvang leek het wel. Sommigen heel stoer achter " de beer " van het plantsoen aanhollend. De meesten gaven naar een metertje of 5 op, behalve eentje, die kon me het hele park wel volgen als hij niet door zn juf werd terug gefloten. Tja hij had er zin in, en daagde mij telkens uit, en lopen kon hij ook wel want het achtervolgen van mij leverde hem geen zichtbare inspaning op. Tja eigelijk is het wel genant dat je op de hielen wordt gezeten door een jochie van een jaar of 10, maar ja hij had er zichtbaar plezier van. Een voorbeeld voor zijn klasgenoten en land enz. En de '' beer " van het Noorderplantsoen vondt het allemaal wel oke want die kon wel een aanjager gebruiken!

Enne van die jongen daar horen we vast meer van later, want met zijn benen leek net alsof Haile Gebrselassie achter me (de beer) aan zat...............

Geen opmerkingen: