zondag 16 april 2006

De Paashaas

Noem eens een woord met 11 A, s dat weet je zeker zo effe niet he, nou ik laat je maar effe lekker denken intussen ga ik effe lekker mn verhaal typen. Tja ook op eerste paasdag typ ik mijn wartaal, voor mijn geen rustdag, want dat is immers niet verantwoord tegen overal mijn vaste lezers. Per ongeluk dacht ik dat vandaag de paasvuren al begonnen waren. In de hele stad ruikt het naar brand, misschien dat de jumbo staat te fikken dat zal een echte ramp zijn want weet nog steeds de naam niet van die dame. Maar goed de paasgekte was goed te merken afgelopen dagen, vandaag kwam het op zn hoogtepunt, velen roofden de supermarkten leeg om 2 dagen door te kunnen komen met voldoende drank. Vandaag was ook de dag dat ik besloot eens vreemd te gaan, hiermee bedoel ik dat ik naar een andere supermarkt ging dan Dumbo, ik kwam er binnen en zag achter de kassa een kassiere die verkleed was als paashaas. Dommer kan je het niet bedenken vindt ik, maar goed de kassiere had genoeg smink opgesmeerd dat ik haar toch niet meer zal herkennen. Gelukkig voor haar zal ik zeggen.

Tijdens de terugtocht naar mijn geliefde woning rees bij mij de vraag op wat pasen nu eigelijk in houdt. Tja we weten allemaal dat Jezus enzo aan het kruis ging, en er weer af enzo. Dat is het bekende verhaal, vooral na dat Mel Gibson de laatste 24 uur verfilmd heeft van jezus weet iedereen het haast. Maar die film heb ik dus ook al een paar keer gezien, maar ben er nog nooit geen paashaas tegengekomen, misschien dat die buiten me koker zat te wippen ik weet het niet. Wel vreemd is het dan dat hij wel in elke supermarkt is komen binnenwippen. Na bestudering op het www, kwam ik er achter dat de paashaas en zn eieren in teken staat van vruchtbaarheid en nieuw leven. Tja dat konijnen neuken bij het leven, bij paashazen kan ik me er niets bij voorstellen, en dan vooral niet in combinatie met paaseieren. Zal die paashaas misschien die kippen euh......... Nee dat is gewoon een stomme en foute gedachten van me, maar ja wat kan het je ook schelen, morgen vreten we weer genoeg eieren en overmorgen lekker naar een of ander meubelboulevard en daar gewoon weer aan die arbeit. Volgende jaar breken we ons weer het hoofd over die eieren.......


oja ben je er al achter wat het woord met 11 A s mag zijn?????
nee? echt niet???? tis echt makkelijk hoor, gewoon logisch denken...........
Oke voor de onlogishen onder ons het antwoord: Paashaasschaamhaarverzamelaar..................

tis maar effe dat je het weet.
Fijne Paasdagen enzo

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi Rogier, ik had het zo razend druk dat ik geen minuut had om achter de Pc te gaan zitten. Jammer, want ik lachte me kapot bij het lezen van dit fantastische analyse. Effe een vraag,waren er altijd bomen met paaseiren er in. Ik zie dat tegenwoordig overal. kan me van vroeger niet herrineren.maar bewaar dit ook voor volgend jaar. ik hoop dat het niet te druk was in de Meubelparadijs.groet