donderdag 20 april 2006

Het hondse oranjegevoel....

In Afrika zijn er veel kinderen en ook volwassenen die zich nauwelijks goed kunnen kleden, hier in Nederland kan het wel. Al hoewel hier ook steeds meer mensen onder de armoedegrens moeten leven, en hun shit bij de kringloop halen. Maar toch hebben we het hier erg goed vergeleken met de mensen in Afrika. Eigelijk schrijf ik het verkeerd, want als ik over Afrika heb bedoel ik natuurlijk de arme kant ervan. Dat de arme kant rond de 95 procent hangt laat ik gemakshalve effe achterwege (anders zeuren jullie weer dat ik teveel links typ). Maar goed hier hebben we het goed, misschien wel te goed? Dat dacht en denk ik nog steeds toen ik de krant opensloeg en een artikeltje over kleding voor dieren zag staan! Kleding voor dieren???? Dat is echt belachelijk voor woorden vindt ik, daar in Afrika hebben ze ( de arme kant dan) al moeilijk genoeg om vodden te vinden wat goed en lekker zit, en hier zitten ze beesten op te tuigen met allerlei rotzooi. Rotzooi wat echt tegen moedertje natuur in gaat, want zeg eens zelf was nu echt de bedoeling dat hondjes met oranjeshirtjes gingen lopen? of erger nog met een sc Heerenveen-shirtje?

Als je denkt dat hier bij blijft heb je het goed mis!, want er worden ook al schapen opgetuigd met een dekentje waarop reclame staat. Nou die schapen hebben hun eigen dekentje wel dacht ik zo. Het is echt van het debiellige af vindt ik, het bedrijf welke op het dekentje staat zal je met goed fatsoen moeten boycotten. Straks zullen we heb beleven dat de kerstmis opvoering van de geboorte van Jezus in de stal en de daar aanwezige schapen die zwaar gesponsord worden, door Heineken, Amstel!, of misschien zelfs wel door de Islamitische slager van het dorp. Onder de noemer leuk en geinig denkt men hier dat alles kan, het land van de onbegrenzende dommigheden. Wat moeten die afrikanen wel niet denken? Tja dat is niet moeilijk die denken al snel geef hier dat shirt!!, en gelijk hebben ze want het shirt van zon kleine mickey-hondje zit de meeste Oost-Afrikanen als gegoten. Sommigen zouden zeggen van; noemen ze dat daar beschaving??? Laat mij dan mooi hier blijven!! Ook al gaan ze dood aan de cholera, tyfus of honger, in een land wat beesten aankleedt blijft niemand voor de lol en Verdonk ook weer blij! Die shirts krijgen ze toch wel, want na de verloren finale, vliegen die oranje-shirts-voor-honden de containers in voor het goede doel...........


Tja zon mickey-hondje zal maar een Duitse rottweiler tegen komen van zomer in Benidorm......

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel eens in florida geweest en daar liepen de honden met hele pakjes aan en zonnebrillen. En werden ze nog kwaad als je keihard moest lachen....

Anoniem zei

Dat bedrijf wat je zou moeten boycotten lacht zich rot. Het heeft het namelijk ontzettend druk gekregen door alle media-ophef rond die schapenhesjes. Vandaag las ik ergens dat de burgemeester van Joure eo de dwangsom gaat verdubbelen naar 50.000 euro. Daar trekt dat bedrijf zich niets van aan, want voor alle free publicity is dat een schijntje.