zaterdag 22 april 2006

De harde waarheid

Soms heb je het wel eens, wanneer je op een ochtend voor de spiegel staat en je ziet je eigen ik. Een ik die je eigelijk helemaal niet bevalt. Een ik die je zelf nog nooit eerder zo gezien hebt, een ik om bang van te worden, en een ik om snel te vergeten. Premier Balkenende stond vanmorgen schijnbaar ook voor de spiegel. Wat hij zag was niet best, want zo onder de indruk dat hij het zelfs heeft toegegeven dat hij "stijfburgerlijk" en "misschien een beetje saai" is, verder mocht er flnk meer wat vrolijkheid erbij. Nou ja dat misschien zegt hij omdat hij daarmee nog in een ontkennende fase zit. Hij voegde er wel aan toe dat saaiheid op zichzelf geen minpunt hoeft te zijn. Ik wist het wel van hem,het is goed dat hij het nu zelf ook weet, heb alleen erg medelijden met zn vrouw, maar ja misschien heeft die het juist wel gezegd onder de koffie vanmorgen....

Wat ook een harde werkelijkheid genoemd mag worden is wel de zetelwinst van de VVD, nou ja een fictieve zetelwinst in een peilingen. Schijnbaar zijn we vergeten wat goedkoop populisme aan kan richten in Nederland. Verdonk is een goedkope populist die via een hot-item lijsttrekker probeert te worden. Veel mensen hier kunnen waarschijnelijk niet verder dan 10 tellen een soort kuddegedrag, immers zo lijkt het. Hier en daar worden er kreten geroepen als "Verdonk voor Presi". Hebben de mensen hier dan zulke oogkleppen op? fouten op fouten worden er gemaakt door Verdonk en Co, zoveel zelfs dat die stapel fouten tot in de hemel reikt. Maar ja alles kan en mag, want mevrouw zorgt er wel voor dat er geen enkele buitenlander het land binnenkomt, en dat spreekt het grote volk aan. Ik vindt het daarom ook erg jammer dat Ayaan Hiri Ali zich niet heeft opgegeven voor het lijsttrekkerschap, maar ja zij heeft dr kleur niet mee daarvoor zit ze bij de verkeerde partij en misschien zit ze zelf ook wel stiekum naar een andere partij te loeren met die mooie ogen van dr. Misschien heel misschien dat ze d66 van de ondergang kan redden, of GPV en misschien zelfs wel LPF.....

Ach ik kijk zonder schaamte en tevreden elke ochtend in de spiegel.......

Tot zover politieke wartaal....

Geen opmerkingen: