vrijdag 14 april 2006

Goeie goede vrijdag

Hierbij wens ik een ieder een hele goeie goede vrijdag toe, dit soort kreten vindt je op vele weblogs terug. Eigelijk is dat niet zo gek nog niet als je bekend dat diezelfde weblogs hun lezers elke dag een goedemorgen, middag, avond en truste toewensen dus dat ze je een goeie goede vrijdag wensen is natuurlijk ook niet zo gek. Oke het is een beetje een Oprah of (vroeger) de vijfuurshowniveau, ik ben niet zo gelukkig en de vaste lezers weten dat, anders zal het een eentonige boel worden in weblogland. Welk niveau ik hier hanteer is me soms zelf ook niet duidelijk, maar je zal kunnen zeggen dat het laagdrempelig is (voor iedereen leesbaar).

Maar goed is een goeie vrijdag wel zo goed? vooral wanneer je bedenkt dat Groningen stad overspoelt wordt door Duitsers uit jawel Duitsland. Vanmorgen stond er al een file van 6 km tussen Nieuweschans en ouweschans. Nooit van gehoord zeker? kijk anders effe in de atlas en met een beetje geluk vindt je het. Maar goed die Duitsers komen hier niet zomaar natuurlijk, op deze vrijdag is er altijd de bloemtjesmarkt. Dit houdt in dat de hele binnenstad volgestouwd is met bloemetjes, kamer en tuinplanten en natuurlijk bloemetjes en bloemetjes. Het beetje plek wat er dan nog over is wordt dus bevolkt door de dagjesmensen, in de middaguren kan je dan over de koppen lopen. Dat is niets voor mij dus ik zorg dat ik zon dag als deze de brug die naar het centrum leidt niet over kom, en de dagjesmensen komen van hun kant de brug niet over dus een juiste deal. Af en toe kom ik wel een verdwaalde te dure kamerplant tegen, maar ja er zijn zelfs mensen uit de buurt die zich laten naaien euh verleiden tot een aankoop van een of ander kamerplantje. Ja de marktkooplui doen goede zaken, de andere ondernemers erom heen ook, xenos verkoopt koffiemokken met bloemtjes, febo heeft speciaal voor deze dag servetten met bloemmotief, de boekenhandel, heeft boeken over tuinieren en bloemetjes in de etalage liggen en de H&M ondergoed met bloemetjesmotief, kortom het is bloemetjes wat de klok slaat. Ik heb er nog 2 planten, nog 2 ja, alhoewel ze al tijden op de Intensive Care zijn ze nog steeds niet dood. Dus heb ik daar nog volop op werk van. Dus heel misschien volgende jaar de bloemetjesmarkt op.................

Tja het was een echte goeie vrijdag voor de ondernemers.......

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Rogier,
Thnx dat je een bericht achterliet op mijn weblog. Kluun is voor mij nog ietsje te vroeg, denk ik. Heb al het één en ander over het boek vernomen en aangezien mijn vriend in het begin van de diagnose een beetje 'Kluun-streken' had (als je begrijpt wat ik bedoel ;) denk ik dat ik beter nog ff kan wachten met het lezen van zo'n boek. Maar het staat op mijn lijstje. Leuke weblog heb je trouwens... lekker eerlijk zeggen wat je vindt.

Anoniem zei

Haha Rogier, jij ook hele FIJNE paasdagen gewenst!!!
Jammer dat je geen smiley hebt met rollende oogjes... Herkenbaar startthema, wanneer was het... vorige week dat wij elkaar daarover spraken?
De bloemetjesmarkt, behalve over de mensenkoppen kun je er aan het eind van de dag ook over de bloemk(n)oppen heenlopen...