vrijdag 31 maart 2006

Apart wereldje

Dat internetgedoetje is eigelijk maar een apart wereldje. Tenminste in mijn leven is het internetwereldje helemaal ingeburgerd. Ik sta er mee op en ga er mee slapen. Lees het laatste nieuws er op, verhandel mijn overtollige spullen erop. Daarnaast zoek ik de nodige informatie over alles en nog wat. Kortom je kan er niet meer zonder, ik niet en jij zeker niet. Voor een jaartje of 12 geleden wisten de meesten nog niet eens wat internet was. Nou ja iedereen wist ervan maar ervaarde dat als een godswonder en alleen weggelegd voor de rijken en bedrijven. Anno 2006 weten we wel beter, alles gaat tegenwoordig via internet, de seks, contacten (sociaal of zakelijk) informatie uitwisseling. Je kan tegenwoordig al online een pizza bestellen. Als je wilt neuken vanavond ga je gewoon effe op een van de talrijke chatrooms zitten en je hebt zo beet, jong of oud, lelijk of mooi het maakt niets uit alles is te krijgen. Vooral MSN is bij mij ingeburgerd, telefoneren doe ik haast nooit meer, alles gaat via msn en dat zeker met 30 verschillende mensen op een dag. Die 30 zal je anders nooit bellen, en bij veel kan het ook niet want daar heb je geen nr van, ik niet teminste en daar mogen ze terecht blij om zijn. Het is een soort bescherming voor jezelf, want je kan ook een andere naam gebruiken dus je kan er vrij anomien op het net begeven. Behalve voor de diverse veiligheidsdiensten die weten precies waar je zit te surfen enzo maar ja dat is een ander verhaal.

Het kan natuurlijk wel verwarrend voor de ander persoon waar mee je via msn contact heb. Zeg nu zelf, als je zelf op msn Sweet_angel noemt en in werkelijkheid ben je gewoon een ouwe taart van dik in de 50 zo zet je zelf echt wel voor schut maar ja dat moet iedereen zelf maar uitmaken. Soms krijg ik de vraag van waar ik het in hemelsnaam wel niet over heb op msn, nou dat verschilt natuurlijk per persoon. Met mijn ma heb ik het over de nieuwe keuken, bij mijn zus over de gemaakte toets, bij een ander wat haar lievelingskleur is en met een ander spreek ik het volgende logeerpartijtje af. Nu ben ik druk aan het chatten met Pearly, dat doe ik al jaren, we wisselen onze ervaringen uit wat mannen/vrouwen en werk, kids, huishouding, pannekoeken bakken enzo en dat al die tijd dat ze het vol houdt.

Maar nu maak ik een eind aan dit vaag verhaal, want ga nu verder chatten met Pearly of heet ze ze nu Sandra, Bettina, Germaine, Abbigail of gewoon Truus?????

Geen opmerkingen: