zaterdag 11 maart 2006

Zelfs boeven gaan dood....

Iedereen gaat een keer dood, vandaag was het de beurt aan Slobodan Milosevic, helaas gestorven in zijn bed op een vreedzame wijze. Ik zeg helaas omdat meneer hier mee de dans ontsprongen is om voor zijn daden berecht te worden. Zelf heb ik er nooit echt ingeloofd dat hij berecht zal worden, want had zoveel vertragingstechnieken gebruikt, zoals het samen stellen van een lijst met 1600 getuigen die gehoord moesten worden, tenminste dat wilde hij. 1600 getuigen verhoren is natuurlijk vermoeiend, dodelijk vermoeiend zoals nu blijkt. Familie en voorstanders van Slobo roepen nu in koor dat hij vermoord is, vergiffigd en verder nog veel blabla. Hij zal in Rusland geholpen kunnen worden, maar ja dat liet het tribunaal logische wijs niet toe natuurlijk. Die zouden nooit zn vet kluif naar het oosten laten vertrekken want zal toch nooit weer terug zijn gekomen. Wanneer de doodsoorzaak vast gesteld is, wordt er vast een hele discussie over het eten daar in de Scheveningse bajes gestart, zal wel veel te vet zijn geweest, dus dat die Slobo dood is ligt dus aan het Nederlands gevangenisvoedsel. De vrouw van Slobo klaagt vast de staat aan en misschien zelfs wel de leverancier van het voedsel. Het kan ook niet anders aan het eten liggen, want Slobo is de vierde die Schevingen horizontaal verlaat. Ik vrees dat in de nasleep van het overlijden van Slobootje nog meer slachtoffers erbij komen, geen dodelijke maar in elk geval een griep-slachtoffer. Namelijk die blonde met haar microfoon die al de hele dag buiten staat voor de poorten van de gevangenis staat, wachtend op de geestverschijning van Slobo? Ik weet het niet, elk geval weet ik wel dat ze morgen strontverkouden is....

Maar goed in elk geval hoeftMladic hoeft zich geen zorgen te maken of er nog een kamertje vrij is....

Rogier

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik snap niet dat iedereen zo 'technisch' over de dood van hem praat / schrijft..

telt alleen zijn berechting??

er is een mens dood en dat is erg.

ik snap niet dat mensen blij kunnen zijn omdat iemand dood is, of dat mensen denken: goh jammer dat hij nu geen officieel vonnis heeft mogen horen?

waar komen deze nare gevoelens vandaan? moeten we niet meer positief zijn?

Rogiers wartaal zei

Nou het was ook een beest he, toen hij aan de macht was verantwoordelijke voor talloze slachtoffers. Daar kan je denk ik niet echt erg vinden dat die dood is. Of het erger is voor de nabestaanden van zijn slachtoffers weet ik ook niet, met of zonder vonnis blijven de dierbaren verloren

Anoniem zei

misschien is het de gekke(n) ziekte