dinsdag 14 maart 2006

Sporthart

Vandaag was ik weer eens in het ziekenhuis van Groningen en dat is het UMCG of in het verleden AZG. Ik noem HET ziekenhuis omdat dit toch wel een van de mooiste en beste is die Groningen heeft. Wat kan er nu mooi zijn aan een ziekenhuis zal je denken. Het UMCG is eigelijk een stad binnen een stad, alles is overdekt, en het is gewoon mooi gebouwd, dat in tegenstelling van andere ziekenhuizen in Groningen stad en provincie. Een daarvan noemen we binnen de familie gekscherend '' Het oostblok ". Maar goed ik moest op de verpleegafdeling van de thoraxafdeling zijn, dat is de afdeling voor hart en vaten. Mijn pa had er een onderzoek ondergaan en vanwege zijn grote mond moest hij er nog een nachtje blijven. Had het over een zo goed als nieuw hart en Sporthart. Dat laatste kon ik me weinig bij voorstellen, want het meeste sport kijkt hij zittend voor de buis. Maar alles lijkt goed en dat is het belangrijkste.

Mijn sporthart heeft al een enige tijd zeer, het weent en het baalt als een stekker, nog steeds liggen de loopschoenen ongebruikt in de kast. Nog steeds niet gelopen dit jaar, nou ja die paar keer laat ik maar buiten beschouwing. Tja het is best een langdurig iets die voet van mijn, de ene dag is het beter dan de ander. Soms is het wel 2 dagen dat het pijnvrij is en dan denk je misschien gaat het de goeie kant op. Blijkbaar als je dat denkt zet mijn voet weer zn pootje dwars. Maar ja mijn sporthart kan niet zonder sport, dus fiets ik maar weer wat voor de buis, intussen luisterend en kijkend naar een dvd van Bob Marley. Mijn hart kan nu eenmaal niet zonder, dus hou ik me ook veel met sport bezig op tv.......

Rogier

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik leef erg met je mee, kan me heel goed voorstellen hoe k dat is om niet te kunnen lopen...
... gelukkig is er altijd de fiets nog... bla bla bla
lopen maakt gelukkig!!!
Sterkte, ik duim voor je voor spoedig herstel!

Rogiers wartaal zei

Nou kan wel lopen hoor, maar het gaat wel pijnelijk. vooral smorgens als ik uit bed komt is het erg pijnelijk. Je voeten gebruik je toch wel het meest op een dag dus ja....