zaterdag 25 maart 2006

De overbuurman

Ik heb een buurman, of beter gezegd een overbuurman. De beste man woont er al zijn hele leven aan de overkant. Hij en zijn gezin (vrouw en 2 zonen) zijn eigelijk de enige in de straat die groeten, en dat gaat altijd zo: “Dag buurman”, “moi buurman” of “hey buurman” of als het mooi weer is :” Lekker weertje he buurman” en het maakt niet uit of je er 2 keer of 20 keer per dag langs loopt.. Let wel ik ben nog vrij jong dus te jong om buurman te zijn toch? Maar goed de overbuurman is een van de weinigen in de straat die werkt, Overbuurman zit in de bezorging en niet zo maar effe een pizza of een doos. Nee hij zit in de lijkbezorging. Hij rijdt daarom ook in een soort stationcarachtige wagen met veel ruimte achterin en grijs van kleur. Hij mag er graag meerijden want ik zie hem vaak en als wij elkaar ergens tegenkomen toetert en zwaait hij zeker.

Omdat er weinig parkeerplek is parkeert hij hem voor mij bij de deur. Ik vind het niet erg hoor, want zolang ik zelf de wagen nog kan zien weet ik zeker dat ik nog niet dood ben, alleen mensen die langs komen schrikken soms nog wel effe, vooral met zomer als mijn voordeur ook nog eens openstaat. Maar zelf vind ik het helemaal niet erg hoor, het is eigelijk wel fijner dan zon omgebouwde disco voor je deur te hebben staan die dan zeker een half uur staat te dreunen op DJ weet ik veel tot dat de eigenaar zijn portie Indiaas vreten gehaald heeft. Ik heb een tip voor de mensen die van plan zijn dood te gaan. Ga alstublieft niet rond etenstijd dood, want dan kan je er vergif op innemen dat buurman eerst nog effe langs huis gaat om te eten en intussen lig je daar wel mooi achter in. Maar ja jij hebt dan wel alle tijd, buurman niet want dood is business, de karbonade met aardappels en boontjes wordt dan snel naar binnen gewerkt, want buurman moet nog een vrachtje afleveren. Wel heb ik geleerd dat wanneer de gordijnnetjes open zijn de boel leeg is en wanneer dicht is, tja dat is vanzelfsprekend toch dat er wat in ligt? Zit je lekker gebraden kip te eten opeens de wagen voor de deur met de gordijntjes dicht. Tja dat is echt stads he. Die auto is wel een multifunctionele auto, want zag hem laatst rijden met wat hout achterin wat door de achterklep heen stak omdat het te lang was, het is dat ze niet van verre reizen houden (meestal Hoornse plas of Drenthe) want anders gingen ze vast en zeker met die wagen naar de Costa del sol.

Maar ja ze groeten je in elk geval wel………….

Rogier

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha! Geweldig verhaal Rogier!

Azoreano Náufrago zei

ola dos Azores