woensdag 15 maart 2006

iets nieuws aan de muur

Wat doe je als je flauw bent van je ingelijste posters die al jaren in je kamer hangen?. Ik zat op mn stoel naar te kijken naar de ingelijste posters die er zeker al wel 6 jaar hangen. Omdat het er altijd al hangt, hangt het er gewoon zonder dat je het zelf echt ziet. Nu ik zo zat te kijken leek het zelfs een beetje puberachtig, twee posters, 1 van Bob Marley en de tweede van Clapton. Tja dan ga je effe op marktplaats kijken voor iets anders, want daar vind je alles wat je mooi en niet mooi vind. Veel mensen kopen en verkopen via marktplaats, mijn moeder doet de laatste tijd niet anders. Ik zocht geen posters van bloempjes of bijtjes, maar een heus iets leuks, en zeker geen ikea-ding waarvan half Nederland er een van in huis heeft hangen.

Omdat ik ook al iets had van Kuifje bij de keuken leek het me wel iets wat anders van Kuifje boven mijn bank te hebben. dus ik typte werd er een zoekopdracht genaamd Kuifje losgelaten op het www, en jahoor 1100 hits!!!. Je hebt zon beetje alles van Kuifje, Kuifje-wcborstel, kuifjepen, kuifjeauto, kuifjebroek, kuifjeonderbroek, je kan het zo gek niet op noemen of het staat er wel op marktplaats of een andere veilingsite. Zag wel een aantal leuke poster er tussen, maar om nu helemaal naar Limburg te moeten om een ingelijste poster te halen werd me te gek. Wilde net afsluiten toen mn oog viel op een geinige poster waarvan ook nog niet eens zoveel gemaakt zijn. 1000 om precies te zijn. Ik waagde het er op met een bod, en kreeg eigelijk al snel een reactie terug. Vanavond na wat onderhandelen kwamen we toch een schappelijke prijs. Het was duidelijk dat de vrouw de broek aan het daar in huis van de verkoper. Zij bepaalde de prijs, en ook dat het ding weg moest want zij vond het vreselijk ding. Kreeg al bijna medelijden met de man. Maar ja eigen schuld, moet die zich maar niet over zich heen laten lopen. Maar ja ik had mijn ding gescoord en zo waarschijnelijk een toekomstige echtscheiding weten te voorkomen, Bang dat ik was door fanatieke Kuifjefans beroofd zal worden van mijn nieuwe aanwinst voor boven de bank werd de poster in een vuilniszak verstopt, en zo liep ik blij als een klein kind weer naar huis....




Morgen maar weer eens kijken voor een tweedehandse Kuifje-onderbroek, slechts 10 keer gedragen.......

Rogier

2 opmerkingen:

Michel zei

Ja da's een klassieke poster man, maar geen "Kuifje in Grönn"..
Foto graag! :-)

Anoniem zei

heb je ook al op kuifmees gezocht?
Mooie poster ja, maar boven mijn bank? neuh... ;)