woensdag 22 maart 2006

Later als ik groot ben

Wie weet het nog van vroeger van zichzelf. Wat wilde je worden als je later groot was? Vroeger dacht ik altijd van als ik later groot ben Dan wordt ik politieman of piloot en een week later was het weer brandweerman en tv-arts. Wanneer er weer een pappa op school was geweest om te vertellen over zijn beroep dan werd je als je later groot was geworden predikant of muzikant. Vaak komen je kinderdromen niet uit, mijn jongste zus bijvoorbeeld wilde wanneer ze groot was bij de Aldi werken als kassiere, dat is voor haar helaas niet gelukt dus is ze maar psychologie gaan doen (tja je moet toch wat he) Dromen zijn dan ook altijd bedrog, het kleinste meisje van de klas welke arts wilde worden, verricht nu grootste daden in de rose buurt.
Later als ik groot wordt wilde ik alle kindertjes in de derde wereld helpen, dat dacht ik toen ik 8 was en denk ik nog steeds alhoewel nu toch wat gerichter geworden, want nu heb ik door dat ik niet alle kindertjes kan helpen dus stel ik me voor dat als ik later groot ben alle kindertjes in Afrika ga helpen. Nu zit ik ook te bedenken wat ik wil worden, maar kan nog steeds niet de ware vinden, of beter de gezegd de ware wil mij niet vinden. Dus zoek ik het internet maar wat af voor later als ik groot ben.

Maar dan mag ik wel eens opschieten, want later als ik groot ben, tja dan ben ik gewoon dood.....

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

toen ik les had van een zeer religieuze juf.. wilde ik pater in de derde wereld worden.. ik schijn het vol opwinding thuis te hebben verteld aan het einde van de dag..

pater wil ik niet meer worden, religie doet meer fout dan dat het helpt, maar ik zie het nog steeds als een optie om tijdelijk (dat dan weer wel) als vrijwilliger te vertrekken naar weet ik veel. Je hebt hele leuke programma's waar je als docent docenten in het land zelf mag gaan helpen, bv in Suriname.

Wie weet! Maar dat moet dan weer wel financieel te regelen zijn.. that sucks big time in dit land, je moet met zoveel rekening houden.. (ibg schuld bv..)