vrijdag 10 maart 2006

Zaterdag weer!

Op wie stem jij? wordt er mij nu dagelijks gevraagd op straat, op msn of door de telefoon. Hoezo waar ik stem? doe niet zo blond trut! reageer ik dan. We hebben net de verkiezingen achter de rug en jij komt me zeuren om weer te stemmen. Je bent vet te laat al drie dagen nu! en anders had je zeker op een onleefbare partij gestemd zeker??? Ja geef maar toe! Je geilt op de blonde van onleefbaar Groningen. Voordat ik dit allemaal gezegd heb wat er in mijn hoofd afspeelt is de blonde dame in kwestie allang en breed aan de horizon verdwenen. Ik loop dan verder en kom de nicht uit de kleinekruisstraat tegen, als hij mij ziet begint het overdreven Hoehoeeeeee. Ach denk ik dan ieder zn feest toch? Eerste wat er uit zijn strot komt is '' waar ga je op stemmen zaterdag?" G..ver de G..ver jij ook al?. Ik ga zaterdag niet stemmen, zal niet eens weten op wie. Met een blik van-oke-jij-hoor- er- niet- meer- bij huppelt de nicht er vandoor, want in de verte ziet hij een ander speeltje. Mijn stemming is volkomen omgeslagen van normaal tot abnormaal, heb geen zin meer om de Herestraat helemaal door te sjouwen, wie weet wie ik nog verder tegen kom. Dus ga ik als de sodemieter naar mijn huis.

Thuis aangekomen laat ik me op de bank zakken met een heerlijk koud flesje spa. Ik zet de tv aan en toevallig staat hij nog op een van de commericielen, waar net door een hoogblondje wordt opgeroepen om zaterdag te kijken en vooral te gaan stemmen (want tja dat levert de nodige doekoe op) Proestend zit ik op de bank, het beetje water wat ik tot me genomen had ligt nu op de grond en de tafel. Het blijkt om Idols te gaan, een soort zanggedoetje, er zijn nog twee over van de weet ik veel hoeveel namelijk Raffaela en Floortje. Als het een slechte show wordt wint Floortje want net als in slechte actiefilms gaan de zwarten er als eerste aan (uitzondering is Morgan Freeman). Maar van betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat Raffaela goed kan zingen en heeft een mooie lach. Dus ik zie niet anders dan genoodzaakt om mijn stemrecht te gebruiken en ik stem altijd voor de minderheden en vrouwen. Omdat beide vrouw zijn is het lastig een keuze te maken. Sorry nu lieg ik echt want de mensen die mij beter kennen weten dat het zeker niet waar is, maar goed ik stem ook en wel op Raffaela want die behoort namelijk echt tot de minderhedengroep want ze komt namelijk uut Drenthe.........

Ps: Raffaela wat krijg ik van jou als ik op jou stem? pijpen hoeft niet, een abbo op Noorderdierenpark ook niet, want een keer die stinkbeesten gezien en je weet dat ook wel weer, ach denk er nog wel effe over na. Je hoort nog van me........

Rogier

1 opmerking:

Michel zei

Ze heeft wel gewonnen, zal wel dankzij jouw stem en solidariteit zijn geweest. Ben je er al uit wat je als beloning wilt? Ik weet waar ze uitgaat in Emmen, dus roept u maar ;-)